ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۴۰ درصد شهروندان از ماهواره استفاده می‌کنند/ سهم ۱۵ درصدی شبکه‌های ملی از ماهواره

شهروندان:
رئیس سازمان صداوسیما گفت: حدود 35 تا 40 درصد مردم کشورمان از ماهواره استفاده می‌کنند که از این تعداد 15 درصد آنها از ماهواره برای تماشای شبکه‌های استانی و شبکه‌های ملی استفاده می‌کنند.

مهر نوشعزت‌الله ضرغامیت: عزت الله ضرغامی بامداد جمعه در اختتامیه هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صداوسیما در پارک ائل گلی تبریز، افزود: خیلی ها می خواستند که صدا و سیما را از جایگاه ملی خود دور کنند ولی با هدایت‌ها و دستورات مقام معظم رهبری این رسانه همواره ملی ماند و در آینده نیز ملی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروزه مراکز استانی صدا و سیما رسالت و کارکرد جهانی یافته‌اند، ادامه داد: شبکه های استانی با استفاده از ابزار مدرن و پیشرفته پرچمداران فرهنگ پاک سنتی با هویت والایی هستند که در صحنه رسانه ای جهان ظهور پیدا می کنند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه سازمان دوم رسانه ملی، سازمان رادیو و تلویزیون های مراکز استانی است، افزود: امروزه برنامه های شبکه های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی بازتابی از رفتارها، ارزش‌ها و فضایل خود مردم از اقوام و نقاط مختلف کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از عملکرد مرکز آذربایجان شرقی در برگزاری هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما گفت: این جشنواره تمرین بزرگ افسران جنگ نرم در جنگ رسانه هاست که به خوبی در شهر اولین‌ها تبریز برگزار شد.

ضرغامی ادامه داد: در این دوره از جشنواره مرکز آذربایجان شرقی مسئولیت بسیاری از گروه های تخصصی را بر عهده گرفت که پیش از این همکاران ما از تهران و دیگر مناطق کشور این کارها را عهده دار می شدند و این امر الگویی برای جشنواره های بعدی است تا از توانمندی های ایجاد شده در مراکز استان ها به صورت خودکفا بهره گرفته شود.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین ابراز داشت: اقتدار و موفقیت امروز صداوسیما در تمام بخش‌ها موجب دلگرمی مردم و کسانی می‌شود که دلشان برای هویت ملی و فرهنگی کشور می‌تپد.

ضرغامی با بیان اینکه در جشنواره هجدهم شاهد بلوغ کامل مراکز استانی بودیم، گفت: هر یک از این ۳۳ مرکز به تنهایی یک رسانه قدرتمند در سطح ملی و حتی جهانی هستند.

وی در خصوص استفاده از تولیدات دیگر کشورها در رسانه ملی نیز گفت:  ما کشور بسته‌ای نیستیم و مشتاقیم برنامه‌های خوب و سازنده جهانی را با پالایش و محتوای پاک به نمایش بگذاریم و از فنون و تکنیک‌های حرفه‌ای تولیدات پرمحتوا جوانانمان را بی‌نصیب نگذاریم.

ضرغامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محرومیت برخی از مناطق مرزی کشور از شبکه‌های دیجیتالی باعث شرمساری است و تلاش می کنیم تا در اسرع وقت نسبت به فراهم‌آوری امکانات شبکه‌های دیجیتال در این مناطق اقدام کنیم.