ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ترافیک ناشی از ضعف طرح‌های شهرسازی است

شهروندان:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: معضل ترافیک در شهرها ناشی از ضعف طرح‌های شهرسازی است و رفع آن نیازمند نگرش همه جانبه در برنامه‌ریزی‌های شهری است.

ترافیک به گزارش ایسنا، دکتر بهادری در مراسم آغاز بکار دوره آموزشی مدیران حوزه ترافیک استان‌های کشور در ارومیه، افزود: در تعیین کاربری‌ها و طراحی‌های بالادستی شهری باید موضوع سفرهای درون شهری و ترافیک در اولویت برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی راه‌اندازی شهرهوشمند و گسترش خدمات مبتنی بر شبکه‌های مجازی را از راهکارهای موثر در کاهش ترافیک دانست و اظهارکرد: امروزه استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش خدمات شهری همراه با توسعه شبکه‌های IT در ادارات و ارائه خدمات متنوع مورد نیاز شهروندان از طریق آن در پاسخگویی به نیاز شهروندان و کاهش حجم سفرهای غیرضرروی درون شهری مورد توجه مدیران و مسئولان اجرایی است که در کنار ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند در روانسازی ترافیک و کاهش معضلات اجتماعی ناشی از آن تاثیرگذار باشد.

دکتر بهادری معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین به موضوع ایمنی در برنامه‌ریزی‌های حوزه ترافیک اشاره کرد و افزود: ارتقاء ایمنی در حوزه حمل و نقل از شاخص‌های توسعه پایدار است که باید با اجرای طرح‌های ایمن‌سازی میزان و شدت حوادث رانندگی در شهرها کاهش داد.

وی در ادامه همچنین بر انجام مطالعات جامع ترافیکی در تمامی شهرها، بکارگیری موثر تجهیزات و نرم‌افزارهای تخصصی و ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را در برنامه‌ریزی مدیران شهری برای کاهش ترافیک در شهرها ضروری دانست.

علی داداش‌زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: نبود برنامه آمایش سرزمین کارآمد و افزایش میزان مهاجرت‌ها به کلان شهرها موجب افزایش حجم ترافیک و مشکلات زندگی شهرنشینی می‌شود.

وی افزود: کاهش تقاضای سفرها به محدوده‌های مرکزی شهرها و توزیع مناسب کاربری‌ها در شهرها باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات شهرداری ارومیه در حوزه ترافیک گفت: امسال ۱۱۶۰۰ میلیون ریال بودجه مصوب شهرداری ارومیه و سازمان های زیرمجموعه شهرداری است و در حوزه عمرانی ایجاد زیرساخت‌های حمل ونقلی و تسهیل ترافیک در محدوده مرکزی شهر از برنامه‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه و تراموا در بافت مرکزی شهر از تاکیدات مدیران ارشد استانی است که با تامین اعتبار مورد نیاز مطالعات اولیه آن بزودی در شهر ارومیه آغاز می‌شود.

در این دوره سه روزه کارشناسان و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک استانهای کشور با نرم افزار شبیه ساز Vissim آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها : ,