ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

قائم مقام وزیر راه: ۱۳۱ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل است

شهروندان:
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: هم اکنون 131 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور آماده تحویلی است.

احمد اصغری مهرآبادیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران؛ احمد اصغری مهرآبادی افزود: بر اساس دستورالعمل جدید، نقل و انتقال مسکن مهر آسان شده و کسانی که سهم خود را پرداخت نکرده اند، در آخر صف برای دریافت مسکن مهر قرار می گیرند، زیرا اخیرا تصمیم گرفته شده مسکن مهر به صورت بلوک بلوک ساخته و تحویل مردم شود.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم گرفته شد تا واگذاری واحدها دچار تعلل ناشی از عدم پرداخت آورده از سوی برخی مردم نشود، افزود: دولت در موارد خاصی برای ادامه ساخت برخی واحدهای مسکن مهر که مردم توان تأمین سهم آورده خود را ندارند، به این افراد قرض پرداخت می کند.

مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر با تأکید بر اینکه از بانک مرکزی می خواهیم مساعدت لازم را انجام دهد تا وام مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یاید، خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر هم اکنون نیازمند افزایش وام از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان هستند.

مهرآبادی با بیان اینکه قرار است مجموع سقف تسهیلات مسکن مهر از ۴۸ به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد، اظهار داشت: افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی سقف وام مسکن قطعی است، زیرا این افزایش به تصویب شورای عالی پول و اعتبار رسیده است.

وی با بیان این که، بر اساس دستورالعمل های قبلی فردی که واحد مسکن مهر را خریداری می کرد باید دارای شرایط لازم بود، گفت: از جمله این شرایط پرداخت ۱۰ درصد بدهی بانک توسط خریدار و اینکه خریدار اگر شرایط دریافت مسکن مهر را نداشت، باید اجاره عرصه یا زمین را ۵ برابر سالانه پرداخت می کرد و چون در زمینه محدودیت هایی ایجاد شده بود به این نتیجه رسیدیم که شرایط گذاشته شده برای خریداران تسهیل شود.

مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل جدید که ابلاغ شد، نداشتن بدهی معوق به بانک و نداشتن بدهی به دولت از شرایط لازم برای نقل و انتقال این واحدها است.

وی ادامه داد: منابع واحدهای مسکن مهر از دو طریق حاصل می شود که یکی از طریق تسهیلات بانکی و دیگری از طریق آورده متقاضیان است، لذا هر کسی که به دولت و به بانک بدهی نداشته باشد می تواند این واحدها را خریداری کند.

برچسب‌ها : ,