ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اوقات فراغت مناسب شادابی جامعه را به همراه دارد

شهروندان:
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 93 به ریاست طهماسبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با موضوع غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد.

اوقات فراغتبه گزارش ایسنا، در این جلسه پاشا مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان ضمن قدردانی از حاضرین، فعالیت ستاد و تعامل اعضاء ستاد را بسیار خوب و مناسب عنوان کرد و بنیاد شهید، هلال احمر و کمیته امداد استان را جزو فعال ترین ارگان‌ها در هفته جوان خواند که همکاری خوبی با اداره کل استان داشتند و خواستار تقدیر از این سه اداره شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تا کنون اقدامات بسیار مناسب و خوبی در خصوص تبلیغ و ترویج ازدواج آسان و پایدار، گرامیداشت هفته جوان، تجلیل از جوانان نخبه و برتر، پیش بینی وام ازدواج، فعال سازی ستاد خیرین ازدواج و پیش بینی برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان صورت گرفته است.

طهماسبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز از جوان و جوانی به عنوان بهترین قشر جامعه و دوران زندگی نام برد و اظهارکرد: وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان بسیار حساس و مهم است. لذا اعضاء ستاد باید با تحقیق و تفکر، پیشنهادهای کاربردی برای حل گوشه‌ای از مشکلات موجود ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه غنی سازی اوقات فراغت فقط به جوانان اختصاص ندارد، بلکه باید کل مردم جامعه در نظر گرفته شوند، گفت: در پیش بینی برنامه‌های قابل اجرا نیز باید به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی توجه کرد.

طهماسبی اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت باعث تجدید قوای روانی، شادابی، افزایش سطح کارایی و رضایت شغلی کارکنان، جلوگیری از گسیختگی فرهنگی و اجتماعی، افزایش شور و شوق در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری می‌شود. لذا دستگاه‌های مختلف باید از توانمندی‌های گوناگون خود در این راستا استفاده مطلوب داشته، هماهنگ و فعال باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از وجود جاذبه‌های گردشگری در استان، جایگاه جوانان فرهیخته، ارائه خدمات تورهای گردشگری، حضور روحانیون در بین جوانان جهت رفع شبهه از نقاط قوت در این خصوص نام برد که در غنی سازی اوقات فراغت باید به آنان توجه نمود.

وی همچنین از ضعف اطلاع رسانی، وجود ذهنیت نا مطلوب و پایین بودن سطح آگاهی در برخی از مدیران، عدم توجه به مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر و توان مردمی و فقر اقتصادی برخی از خانواده‌ها به عنوان نقاظ ضعف غنی سازی اوقات فراغت نام برد که باید در رفع آن برنامه ریزی کرد.

برچسب‌ها : ,