ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کانون همیاران وظیفه اختصاص ستاره به مهدکودکها را به عهده دارد

شهروندان:
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان، با اعلام اینکه غالب مهدکودک‌های استان به جز در شهرهای کوچک و روستاها مجهز به دوربین مدار بسته هستند، گفت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کودک آزاری از مهدهای کودک سطح استان اعلام نشده است.

مهدکودکایسنا نوشت: محسن شجاعی با اعلام این خبر اظهارکرد: مهدکودک‌های استان در سه رده یک، دو و سه درجه بندی می شوند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مهدهای درجه سه مجهز به دوربین مدار بسته هستند، افزود: دیگر مهدکودک‌های استان به جز چند مورد در شهرهای کوچک و مهد روستاها به دوربین مدار بسته تجهیز شده اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان، با ذکر این نکته که سازمان بهزیستی استان با نظارت‌های روتین و مستمر همواره فعالیت مهدها را رصد می‌کند، گفت: نظارت از طریق کارشناسان سازمان بهزیستی در سطح استان و شهرستان در حال اجراست.

شجاعی تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌های کارشناسانه، کمیته نظارتی متشکل از مسئول بازرسی و مسئول حراست زیر نظر مدیریت اداره کل بهزیستی پایش‌هایی را نیز به صورت سالانه در بحث نظارت بر عملکرد و نحوه خدمت‌رسانی مهدها در طول سال انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کانون همیاران مهدکودک تشکلی صنفی متشکل از نمایندگان مهدکودک‌هاست، که وظیفه نظارت و ارزیابی‌هایی و همچنین تخصیص امتیازات ویژه‌ همچون ستاره را به مهدکودک‌ها را بر عهده دارد، ادامه داد: کنترل و تأیید نهایی مهدکودک‌ها از طریق سازمان بهزیستی صورت می‌پذیرد.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان مدیران و صاحبان امتیاز مهدهای کودک و همچنین مربیان پس از گزینش، بر اساس قوانین توسط سازمان بهزیستی با همکاری جهاددانشگاهی استان دوره‌های آموزشی را گذرانده و سپس توسط مرکز بهداشت تأیید سلامت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استخدام مربیان در حیطه اختیارات متولیان مهدکودک‌هاست، گفت: استانداردهایی در آیین نامه مهدکودک‌ها لحاظ شده است که سرپرستان مهد را متعهد به استخدام مربی بر اساس این دستورالعمل‌ها می سازد.

شجاعی ضمن تأکید بر نظارت و همکاری اولیاء کودکان به عنوان بهترین ناظران بر عملکرد مهدکودک‌ها با سازمان بهزیستی استان، خاطرنشان کرد: در هر مهد کودک یک شماره پیامک برای ارتباط مستقیم والدین با سازمان بهزیستی تعبیه شده که والدین محترم می توانند علاوه بر مراجعه و تماس مستقیم و حضور با سازمان از طریق این شماره پیامک نیز شکایات و نظرات خود را با کارشناسان و ناظران این سازمان در میان بگذارند.

وی در پایان با اعلام اینکه مهدکودک‌های استیجاری به علت جابجایی مکرر و همچنین مهد روستاها به دلیل شرایط متفاوت با سایر مهدکودک‌های درجه دو و سه در خصوص نصب دوربین مدار بسته با مشکل روبرو هستند، تصریح کرد: از والدین و مراجعین به مهدکودک‌ها در خواست می شود در صورت مشاهده کوچکترین مورد کودک آزاری در مهدکودک‌ها این موضوع را به اطلاع سازمان بهزیستی برسانند.

برچسب‌ها : ,