ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر ورزش و جوانان:

دولت «تدبیر و امید» نگاه سلیقه ای به سازمان های مردم نهاد ندارد

شهروندان:
وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت «تدبیر و امید» به لحاظ شاکله فکری و خاستگاه اندیشه ای، نگاه سلیقه ای به سازمان های مردم نهاد نخواهد داشت.

محمود گودرزیبه گزارش ایرنا، «محمود گودرزی» روز سه شنبه در همایش سازمان های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید افزود: این دولت با توجه به شاکله اش نه می تواند و نه می خواهد به سازمان های مردم نهاد نگاه سلیقه ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی به طنز می گویند «جوانان» در سایه «ورزش» قرار گرفته است، گفت: سهوا و عمدا این طنز را بکار نبرید، زیرا بسیاری از موفقیت های ورزشکاران ما در مسابقات برگرفته از حضور جوانان است.

تشکیل احزاب و «ان جی او» ها باید نیاز واقعی کشور باشد

گودرزی با بیان اینکه شکل گیری احزاب و سازمان های مردم نهاد باید نیاز واقعی کشور باشد، افزود: اگر این موضوع دستوری و فرمایشی بوجود آید، بطور قطع، همچون احزاب پیش از انقلاب با دگرگونی های سیاسی از بین خواهد رفت.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ضرورت پایداری نظام و دولت ها، تقسیم قدرت در همه حوزه ها است و احزاب و سازمان های مردم نهاد می توانند در صورتیکه از دل جامعه شکل گرفته باشند، به کمک حاکمیت بیایند.

وی ادامه داد: این نوع احزاب و سازمان های مردم نهاد، دنبال منافع عمومی هستند و به هیچ عنوان برانداز نیستند.

گودرزی، سازمان های مردم نهاد را فرزند جهان بینی مسوولان کشورها دانست و با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به شکل گیری سازمان های مردم نهاد گفت: این توجه دولت، منبعث از دیدگاه مردم است.

ایراد احزاب و «ان جی او»های دوران اصلاحات افراطی گری بود

وی با انتقاد از برخی سازمان های مردم نهاد و احزاب فعال در دوره اصلاحات افزود: یکی از ایرادات این احزاب و سازمان های مردم نهاد، افراطی گری آنان بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: عقلانیت حاکم در سایه تدبیر دولت کنونی، سبب آرامش جامعه شده است.

در بسته حمایتی اقتصادی دولت به بخش خصوصی توجه شده است

گودرزی درمورد بسته حمایتی اقتصادی دولت افزود: در این بسته به بخش های خصوصی که شامل برخی سازمان های اقتصادی نیز می شود، توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به ۱۲ هزار هیات ورزشی در سراسر کشور گفت: این هیات ها که سازمان های مردم نهاد تخصصی ورزش هستند، نمونه موفقی از «ان جی او»ها هستند.

گودرزی ادامه داد: موفقیت هیات های ورزشی سبب شده که توجه مسوولان رسمی به سمت آنها کشیده شود.

اختصاص اعتبار ۷ میلیارد تومانی به «ان جی او»ها

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اختصاص اعتبارات این وزارتخانه در حوزه سازمان های مردم نهاد گفت: این اعتبار حدود هفت میلیارد تومان است که می تواند کافی باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان فقط پیگیری مطالبات جوانان است، افزود: این معاونت فقط می تواند پیگیر مطالبات باشد و وظیفه ای همچون خانه سازی و ارائه وام به جوانان را ندارد.

گودرزی درمورد معضلاتی همچون بیکاری و کاهش نرخ ازدواج گفت: برای رفع این معضلات باید وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

تحریم ها و سودجویی با دلواپسی

وی رفع تحریم ها را یکی از راه های بهبود وضعیت اقتصادی دانست و افزود: در حاشیه تحریم ها، برخی سود بسیاری بردند که آن را با مفاهیمی همچون دلواپسی آمیخته اند.

مسایل اجتماعی زنجیره وار هستند

گودرزی همچنین افزود: نمی توان مسایل اجتماعی را به تنهایی رفع کرد زیرا معضلات اجتماعی زنجیره ای هستند، بگونه ای که نمی توان یکی را حل کرد و دیگری را حل نکرد.

نهیب رییس جمهوری

وی به سخنرانی روز گذشته(دوشنبه) رییس جمهوری در جمع نمایندگان و سفرای خارج از کشور اشاره کرد و افزود: رییس جمهور در این نشست به برخی نهیب زدند.

گودرزی افزود: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه، مشکلاتی است که از گذشته برای دولت کنونی باقی مانده است.

وی ادامه داد: با این حال، وظیفه خود را درمورد حل مشکلات جوانان پیگیری می کنیم.

همایش سازمان های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد.

برچسب‌ها : , ,