ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مقام مسوول در معاونت رییس جمهوری در امور زنان:

جامعه مدنی در دولت «تدبیر و امید» احیا می‌شود

شهروندان:
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: جامعه مدنی بویژه در حوزه زنان وخانواده در دولت «تدبیر و امید» احیا می شود.

طرحبه گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «اطهره نژادی» در نشست تعامل و گفت وگوی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با سازمان های مردم نهاد افزود: جامعه مدنی کمک می کند تا سرمایه اجتماعی در کشور محقق شود.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی به لحاظ پیوند با حوزه های فرهنگ، اجتماع و اقتصاد باید از زوایای مختلف تعریف شود، اما بطور ساده منظور از سرمایه اجتماعی آن انگیزه و حضوری است که همه آحاد جامعه بخواهند بر کنش ها و فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته و به پیشرفت کشور کمک کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اگر قابلیت سرمایه های اجتماعی را به عنوان یک فرصت دریابیم، بطور قطع تحولی بزرگی در کشور اتفاق خواهد افتاد و در این زمینه باید از سازمان های مردم نهاد نیز کمک بگیریم.

نژادی افزود: امیدواریم با احیای جامعه مدنی، شبکه سازی نیز محقق شود به آن معنا که به سراغ شبکه های تخصصی برویم که در این صورت هم افزایی کارها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر انزوا داشته باشیم، تحت تاثیر شرایط بیرونی و تهدیدها قرار می گیریم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اکنون در حال بررسی شرایط خاص زنان در استان های مختلف کشور، بمنظور برنامه ریزی و شناسایی مسایل آنان هستیم.

وی گفت: قرار نیست مسایل زنان استان های مختلف کشور با هم یکسان باشد و همچنین قرار نیست که از سازمان های مردم نهاد خاصی حمایت کنیم بلکه باید ماهیت غیروابسته شدن آنها حفظ شود.

نژادی تاکید کرد: اگر قرار باشد اتفاقی در حوزه زنان کشور بیافتد باید دولت و تشکل ها دست به دست هم دهند و مسایل خاص زنان براساس پژوهش ها و آمارها گردآوری شده تا براساس آن برای دستگاه های مختلف برنامه ریزی شود.

وی افزود: اگر قرار است تشکل های مردمی تخصصی در استان ها فعالیت کنند، باید وارد شبکه های تخصصی شوند و امیدواریم که در فرایند مجوزگیری تشکل های جدید نیز بتوانیم کمک کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در حال تبدیل سامانه اطلاع رسانی مرکز مشارکت زنان به پورتال جامع زنان و امور خانواده هستیم که فضای تعاملی از طریق ایجاد تالارهای گفت وگو در آن بیشتر خواهد بود و بخش ثبت و پیگیری طرح ها به آن افزوده شده است.