ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نشت مواد نفتی به زاینده رود عامل قطع آب اصفهان شد

شهروندان:
نشت مواد نفتی به رودخانه زاینده رود در محدوده باغبهادران از توابع شهرستان لنجان سبب قطع شبکه آب آشامیدنی اصفهان و شهرستانهای مجاور آن شد.

آب به گزارش ایرنا ، روز جمعه نشت مواد نفتی موجود از مخزن سوخت شوفاژخانه یک باب ویلا در جوار زاینده رود به داخل این رودخانه باعث اخلال عملیات تصفیه و پمپاژ آب تصفیه خانه بابا شیخعلی شد.

بخش عمده ای از آب آشامیدنی موجود در شبکه آب اصفهان و شهرستان های مجاور به وسیله تصفیه خانه آب بابا شیخعلی در منطقه لنجان تامین می شود.

باغبهادران در ۶۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد و حادثه یاد شده در فاصله ۱۰ کیلومتری بالا دست تصفیه خانه بابا شیخعلی روی داده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان جمعه شب با ارسال نمابری به ایرنا به نقل ازمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان،عنوان کرد: اشکال در فرآیند تصفیه خانه آب آشامیدنی عامل قطع آب اصفهان و شهرهای شمول طرح آبرسانی اصفهان بزرگ بوده است.

هاشم امینی اضافه کرد: نظر به اهمیت سلامت آب و حفظ و رعایت استانداردهای مورد تاکید مراجع ذیربط با هماهنگی نهادهای ذیصلاح، تصمیم به قطع آب ورودی به تصفیه خانه ˈبابا شیخ علیˈ اصفهان گرفتیم تا نسبت به رفع مشکل اقدام مقتضی بعمل آوریم.