ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اختصاص بیش از ۱۳۶میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله‌زده مورموری

شهروندان:
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص بیش از 136 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده مورموری خبر داد و گفت: دولت برای تسریع در احداث واحدهای مسکونی در این منطقه،81 میلیارد و 325 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است.

زلزله ایلامعزیزالله مهدیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: علاوه بر این دولت برای انجام تعمیرات مورد نیاز واحدهای مسکونی این منطقه زلزله زده نیز ، ۵۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: بررسی های کارشناسی واحدهای مسکونی خسارت دیده در منطقه زلزله زده مورموری حکایت دارد که در مجموع ۱۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه نیازمند تعمیرات و هفت هزار واحد مسکونی دیگر نیازمند نوسازی کامل هستند.

مهدیان افزود: دولت برای تسریع در کار بازسازی مناطق زلزله زده مورموری ۲۵ میلیون تومان برای احداث واحدهای مسکونی تسهیلات بانکی در نظر گرفته و ۵ میلیون تومان دیگر نیز کمک بلاعوض می کند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران یادآورشد: برای انجام تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده در این منطقه، حداکثر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و دو میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود و متقاضیان برای دریافت تسهیلات یاد شده باید با تشکیل پرونده فرآیند دریافت این تسهیلات را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون وضعیت بیش از ۱۵ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده مورموری مورد بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفته است، گفت: با توجه به فرسوده و قدیمی بودن برخی از واحدهای مسکونی در این منطقه باید این واحدها نوسازی شوند زیرا به دلیل نبود زیربنا و بنیه مناسب انجام تعمیرات در این واحدها صحیح نیست.

مهدیان افزود: هم اکنون تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این منطقه در حال تشکیل پرونده و تعدادی دیگر نیز در مرحله تخریب و آوار برداری هستند ضمن اینکه برخی دیگر نیز عملیات تعمیرات و نوسازی واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهارداشت: برای تسریع در امور بازسازی واحدهای مسکونی منطقه زلزله زده مورموری، هم اکنون موافقتنامه های آن در حال مبادله است تا با تخصیص منابع مالی مورد نیاز، عملیات بازسازی واحدهای مسکونی با نظارت بنیاد مسکن و تاسیسات زیر بنایی آن توسط استانداری ایلام تکمیل شود.

یادآور می شود، زلزله ای به بزرگی ۶٫۱ ریشتری بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام روز ۲۷ مردادماه سال جاری به وقوع پیوست و خسارات زیادی به مناطق مسکونی این بخش وارد کرد.

برچسب‌ها : ,