ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار:

واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص رایگان است

کارکنان بخش‌ مراقبتهای ویژه به‌دلیل اینکه با بیماران ناتوان در ارتباط هستند، به‌ منظور عدم انتقال بیماری، این واکسن به آنها رایگان داده می‌شود.

 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار اعلام کرد: واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص (تالاسمی و هموفیلی)، کلیوی، ‌دیالیزی و پیوندی رایگان است.

«محمود نبوی» در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به آغاز شیوع آنفلوانزا در ماه‌های آذر، دی و بهمن اظهار داشت: دسته دیگر دریافت‌کنندگان واکسن‌ آنفلوانزا، کارکنان مراکز پزشکی و بخش‌ مراقبتهای ویژه هستند که به‌دلیل اینکه با بیماران ناتوان در ارتباط هستند، به‌ منظور عدم انتقال بیماری، این واکسن به آنها رایگان داده می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان خدماتی، رفتگران و کارکنان زندان‌ها و آتش‌نشان‌ها نیز این واکسن‌ها را رایگان دریافت می‌کنند.

نبوی با اشاره به اینکه امسال نیز با این بیماری در سطح کشور مواجه خواهیم بود، افزود: پیشنهاد می کنیم؛ افراد مسن و یا افرادی که در گروه سنی بالای ۶۵ سال هستند، این واکسن را استفاده کنند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار افزود: تزریق این واکسن برای بیمارانی که تحت شیمی درمانی بوده و یا ناراحتی‌های قلبی، ‌کلیوی و کبدی دارند، نیز پیشنهاد می‌شود.

نبوی ادامه داد: برای بانوان بارداری که در سه ماهه دوره بارداری هستند و افرادی که بیماری‌های مزمن دارند و یا دارای دیابت‌های کنترل نشده هستند و یا انسولین تزریق می‌کنند، نیز تزریق این واکسن پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: سه نوع واکسن آنفلوانزا در کشور وجود دارد و هر سه نوع، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) هستند و فرقی با یکدیگر در تاثیر گذاری و از بین بردن بیماری ندارند.

نبوی تاکید کرد: اثر گذاری این واکسن‌ها یکی بوده و از کیفیت خوبی برخوردارند اما قیمت آنان بستگی به کارخانه‌های وارد کننده دارد و به دلیل اینکه در ابتدای فصل سرما هستیم و مشتری زیادی برای این دارو وجود دارد، بهای این واکسن تقریبا گران محسوب می‌شود اما در آخر فصل این واکسن ارزان می‌شود.

 

  بدون برچسب