ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

برنامه آموزش و پرورش برای جذب فارغ‌التحصیلان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در حال مطالعه دستورالعمل مربوط به جذب فارغ‌التحصیلان سایر موسسات آموزش عالی هستیم، گفت: صحبت‌های مقدماتی در این خصوص انجام شده و امیدواریم زودتر نهایی شود.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اصغر فانی در حاشیه آغاز به کار هفتمین مجلس دانش‌آموزی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت جذب نیرو از سایر دانشگاه‌ها اظهار کرد: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ماست.

وی افزود: دو نوع پذیرش در دانشگاه وجود دارد. یک نوع آن جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری است که براساس آن دانشجویان ۴ سال آموزش معلمی دیده و پذیرش می‌شوند. این روش همچنان ادامه داد و در سه سال اخیر هم انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روش دومی برای جذب نیرو وجود دارد که در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: براین اساس آموزش و پرورش در کنار روش تربیت چهار ساله می‌تواند از فارغ‌التحصیلان لیسانس سایر موسسات آموزش عالی از طریق برگزاری یک آزمون پذیرش انجام دهد و دوره‌های یک ساله برای آموزش در حوزه حرفه‌ای معلمی را برگزار کند.

فانی در پاسخ به اینکه آیا این روش جذب از سال آینده به اجرا در می‌آید، گفت: در حال مطالعه دستورالعمل آن هستیم و این روش باید مجوز لازم را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کند. صحبت‌های مقدماتی در این خصوص انجام شده و امیدواریم نهایی شود و سپس اعلام قطعی کنیم.

  بدون برچسب