ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

بیم و امید‌های تیم کی روش

تیم ملی در شرایطی با پیروزی مقابل امارات سرگروه شد، که حالاباید در مرحله یک چهارم نهایی با عراق بازی کند. عملکرد تیم ملی اما در بازی های مرحله گروهی با انتقاد کارشناسان و اهالی فوتبال همراه بوده است. اکثر کارشناسان از بازی دفاعی تیم ملی انتقاد می کنند و بعضی ها هم ارایه همین نوع بازی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا قابل قبول می دانند.

روز گذشته بعد از برد تیم ملی مقابل امارات عده یی از کارشناسان به اظهارنظر درباره تیم کی روش پرداختند که نظرات آنها را در زیر می خوانید:

افاضلی: با این سبک بازی به مشکل برمی خوریم
تصور من قبل از جام ملت ها این بود که ما بازی های متنوعی را انجام می دهیم. به نظرم کی روش قید حالت های مختلف بازی را زده و به دنبال واقعیت خشک رفته است. این تیم نمی تواند توپ را نگه دارد. به هر حال لیگ ما در این زمینه هیچ کمکی نکرده، وقتی متوسط پاس های ما در لیگ ٧۵/٣ است چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم تیم ملی ما حفظ توپ و پاسکاری را در اولویت کارهای خود قرار دهد. نوع بازی فعلی تیم ما به این گونه است که اگر خودمان نتوانیم بازی کنیم نمی گذاریم تیم حریف هم بازی کند و البته چشم به نتیجه گرایی در تمام بازی های ما وجود دارد. این سبک نتیجه گرا خوب است اما در دو مورد مشکل پیش می آید: مورد اول زمانی که گل اول را بخوریم و مورد دوم زمانی که احتیاج به برد داشته باشیم مثل بازی امروز. در این صورت می بینیم که این تیم دچار مشکل شده و تمامی کارهایش گره می خورد.

چراغپور: در طراحی میانه میدان محدودیت داریم
آرایش تیمی کی روش برای شروع بازی جالب بود. با صحبت های او مبنی بر ترجیح رویارویی با ژاپن تقریبا اغلب کارشناسان و فوتبال نویسان به اشتباه پیش بینی کردند که ایشان فقط تیمی را به میدان فرستاده که یک بازی انجام دهد تا مرحله گروهی به پایان برسد. اما زمانی که تعویض ها انجام شد، دیدیم که کی روش چشم به بازی دارد و با نزدیک کردن ترکیب تیم به ترکیب مورد نظر خود قصد رویارویی با عراق یا اردن را دارد. تعویض ها کمی دیر انجام شد اما یک ربع آخر فوتبال روان تری از تیم ملی مشاهده کردیم. الان دیگر پتانسیل ما کاملامشخص است. از لحاظ دفاعی و ضدحمله ها و استفاده از ضربات ایستگاهی خیلی خوب هستیم اما باید قبول کنیم محدودیت داریم، به خصوص در طراحی میانه میدان.

ابراهیم زاده: روی دفاع و ضدحملات برنامه داریم
خیلی ها می گویند که کی روش به چند بازیکن اصلی اش در بازی مقابل امارات استراحت داد اما من این موضوع را قبول ندارم. حضور بازیکنان تکنیکی مثل سروش رفیعی، وحید امیری و علیرضا جهانبخش برای این بود که آنها با استفاده از تکنیک شان بتوانند از مدافعان امارات خطا بگیرند. کی روش در این بازی روی استفاده از ضربات آزاد حساب ویژه یی بازی کرده بود و به همین دلیل این بازیکنان را در زمین به کار گرفت. همه دیدیم که اتفاقا تیم ملی روی همین ضربات ایستگاهی به تک گل بازی رسید. من فکر می کنم این نقشه کی روش برای رسیدن به گل بود که خدا را شکر از روی همین موضوع ما به تک گل بازی رسیدیم. کی روش از ابتدای جام روی دفاع و ضدحمله برنامه ریزی کرده است.

استیلی: فوق العاده نتیجه می گیریم
کی روش در بازی مقابل امارات با تغییر چند بازیکن سعی کرد به بازیکنان جوان بیشتر میدان بدهد. او با بازی دادن به وحید امیری، سروش رفیعی، خسرو حیدری و جهانبخش نوعی تغییر در بازی ایران داد و این موضوع باعث شد اماراتی ها گیج شوند و شناخت کمتری نسبت به ایران داشته باشند. من بارها گفته ام نقطه قوت ایران ضربات ایستگاهی است. امروز هم روی همین موضوع به گل رسیدیم. باید از داشته های خودمان بیشتر استفاده کنیم زیرا ما بازیکنان جوان و باانگیزه یی داریم که می توانند به تیم کمک کنند. کی روش تعدادی بازیکن جوان را به تیم ملی دعوت کرد و در جام ملت ها به آنها بازی می دهد. حالامی توانیم امیدوار باشیم که در آینده تیم ملی پوست اندازی کند. کی روش نشان داد جرات استفاده از بازیکنان جوان را دارد. ثباتی که کی روش در کارش دارد باعث می شود شناخت زیادی از بازیکنان ایرانی پیدا کند و این موضوع به موفقیت تیم ملی کمک می کند. شاید امروز در درصد مالکیت توپ از امارات عقب بودیم اما در نوع بازی و همچنین نتیجه گیری برتر از امارات بودیم. تیم ما زیبا بازی نمی کند اما فوق العاده خوب نتیجه می گیرد. کی روش راه نتیجه گرفتن را بلد است.

ابراهیم قاسم پور: این برد حاصل معجزه کی روش بود
بازی خوبی از تیم ملی ندیدیم. این پیروزی هم از معجزات کی روش است که در این شرایط حریف را شکست دادیم. توقع ما از تیم ملی بیشتر از این حرف هاست. امارات فوتبال بهتری از ما ارایه داد. ما فقط با جمع شدن و دفاع کردن دل به اتفاقات می بندیم. کماکان مثل گذشته نتیجه می گیریم، اما انتظار داریم تیم ملی مقابل بحرین، قطر و امارات بازی بهتری ارایه دهد. در این نوع پیروزی ها بیشتر شانس دخیل است. شما دیدید در دقیقه ۹۰ روی یک اتفاق به گل رسیدیم آن هم مقابل تیمی که از تیم های درجه دو و سه آسیا است. البته فوتبال ایران نظم پیدا کرده و هر کس بر اساس چارچوب وظایف خود بازی می کند و این نکته در تیم ملی مثبت است. ما جلوی آرژانتین دفاعی بازی کردیم. جلوی امارات و قطر و بحرین هم داریم همین کار را می کنیم. چرا باید تیم ملی در بازی ای که نیاز به پیروزی دارد دفاعی بازی کند؟

روزنامه اعتماد

  بدون برچسب