ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

گردش روزانه ۲۰ میلیارد تومان در خرده فروشی مواد مخدر

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس آمارهای موجود روزانه 20 میلیارد تومان مواد مخدر در سطح خرده فروشی معامله می‌شود که این مسأله سلامت اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد.

به گزارش «ایران»، دکتر علیرضا جزینی در نشست خبری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:  روزانه مبلغ چشمگیری در سطح خرده فروشی مبادله می‌شود که برای مقابله و از بین بردن آن راهکارهای  مختلفی در نظر گرفته شده است. یکی از این راهکارها، اصلاح قانون پولشویی در کشور است که امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر عملیاتی شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر  به مرگ دو هزار و ۷۴۷ معتاد در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ دو درصد رشد دارد. وی  با بیان اینکه این آمار توسط پزشکی قانونی گزارش و تأیید شده اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۴۶۸ نفر معتادان مرد بودند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل سه درصد کاهش دارد.

همچنین در میان آنها ۲۷۹ نفر هم زن بودند که افزایش ۳۳ درصدی  نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ را به خود اختصاص داده است. جزینی در ادامه از پذیرش روزانه ۶۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ این ستاد خبر داد و افزود: از آنجایی که بیشتر مشکل مردم حضور معتادان متجاهر در سطح شهر است، راهکاری اتخاذ کرده ایم که در مجموع ۶ هزار و ۷۳۳ مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح کشور بیش از ۷۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از ساماندهی هزار و ۵۳۰ مرکز درمان غیرمجاز در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها ۱۰۰ مرکز غیرمجاز در کشور وجود دارد که این مراکز بیشتر در استان‌های البرز، خراسان رضوی و تهران فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان در سطح تهران و ۵۰۰ نفر در سایر استان‌ها خبر داد و افزود: به صورت نمونه مرکز اخوان در تهران ۲۵۰ نفر را تحت آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای قرار داده و در حال حاضر این افراد آموزش دیده و بهبود یافته مشغول به کار هستند. دکتر جزینی با بیان اینکه بیمه درمان، تمامی معتادین تحت پوشش بیمه پایه را دربرمی گیرد،  افزود: از آنجایی که تنها ۵ درصد از بودجه ۳۰ میلیاردی بیمه سال ۹۳ استفاده شده است، مابقی این بودجه در کنار بودجه ۳۰ میلیارد تومانی سال ۹۴ قرار می‌گیرد و این موضوع به وزارت رفاه نیز ابلاغ شده است.