ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

ایران قهرمان تکواندوی جهان شد

تیم ملی تکواندوی ایران با حذف نمایندگان روسیه، کره‌جنوبی و ازبکستان عنوان قهرمانی بیست و دومین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

تیم ملی تکواندوی ایران که تا پایان روز ششم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت، موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شد. تنها تیم‌هایی که می‌توانستند قهرمانی ایران را تهدید کنند، کره‌جنوبی، روسیه و ازبکستان بودند که نمایندگان وزن هشتم هر ۲ کشور در مرحله مقدماتی از دور مسابقات کنار رفتند تا تیم ملی ایران قهرمان زودهنگام مسابقات لقب گیرد.

با شکست “ماکسیم رافالویچ” آخرین نماینده ازبکستان، تنها رقیب ایران در راه قهرمانی در راند سوم مسابقات، باتوجه به حضور دو نماینده دیگر ایران در مسابقات، قهرمانی ایران مسجل شد.مهدی خدابخش نماینده ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم (وزن ششم) در این مسابقات دور نخست استراحت داشت و سپس به دیدار “نیکولاس توزلس” از یونان رفت و با کسب پیروزی ۵ بر ۳ راهی دور سوم شد.

عصر امروز و در مرحله نیمه نهایی، ابوالفضل یعقوبی و کیمیا علیزاده برای صعود به دیدار پایانی به ترتیب با نمایندگان بلژیک و ژاپن پیکار می‌کنند.

برای تیم ملی ایران فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره تاکنون موفق به کسب مدال طلا شده‌اند، روحانی، خدابنده، نصرآزادانی، کاظمی، اخلاقی، عمیدی و مردانی هم بدون کسب مدال از دور مسابقات کنار رفتند.

منبع: ایلنا