ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
جنگ‌افزارهای کاشته شده در زمین، هنوز قربانی درو می‌کنند؛

هفت کودک مریوانی بر اثر انفجار مین زخمی شدند

شهروندان:
کودکانی که در حال بازی در حاشیه یک پایگاه‌ نظامی متروکه بودند، بناگاه با انفجار یک مین بر زمین ریختند؛ مین‌هایی که به گفته بخشدار شهرستان، پیشتر از منطقه پاکسازی شده‌اند، ولی هنوز در گوشه و کنار هستند تا روزی با بارندگی‌ها و لغزش پیدا شده و یا همچنان پنهان مانده و سلامت رهگذران را بربایند!

انفجار مین در روستایی از توابع شهرستان مریوان (استان کردستان) باعث زخمی شدن هفت کودک شد؛ حال دو تن از این کودکان وخیم گزارش شده است.

تابناک به نقل از خبرگزاری‌ها نوشت: رضا خسروی، بخشدار مرکزی شهرستان مریوان در تشریح این رویداد گفت: (جمعه ۲۶ مهر) ساعت شانزده و ۴۵ دقیقه عصر بر اثر انفجار مین در یکی از پایگاه‌های نظامی متروکه پشت روستای «نشکاش»، هفت کودک اهل این روستا زخمی ‌و راهی بیمارستان شدند.

کودکان مریوانی

وی با بیان این که خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم، با اشاره به این که پس از انفجار این کودکان به بیمارستان بوعلی شهر مریوان انتقال یافتند، افزود: این هفت تن از ناحیه دست، پا و صورت زخمی شدند و یکی از این دختر بچه‌ها در اثر این حادثه انفجار، پایش از قسمت سینه پا و پنجه قطع شده است.

خسروی با بیان این ‌که حال دو ‌کودک‌ وخیم است، گفت: دو تن از کودکان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند و احتمال وجود جسم خارجی در چشم‌ آنان وجود دارد و احتمالاً به تهران انتقال داده خواهند شد.

بخشدار مرکزی شهرستان مریوان با اشاره به این که این هفت کودک هنگام بازی به این حادثه دچار شدند، افزود: در میان این کودکان، یک نفر از آنها دختری پنج ساله و شش نفر دیگر ‌در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام این که این کودکان از اهالی روستای نشکاش بودند، افزود: از بین این افراد، سه نفر آنها دختر و چهار نفر دیگر پسر بودند؛ گشین کریمی، آلا روبینا، متین رخش بهار، خبات کریمی، بهنوش ضیایی مقدم، سینا دژآهنگ و زانا پاو هفت کودکی هستند که در این حادثه زخمی شده‌اند.

خسروی در پایان گفت: این منطقه قبلاً از وجود مین پاکسازی شده بود، ولی در گوشه و کنار آن هنوز مین‌هایی هست که با بارندگی‌ها و لغزش خاک پیدا می‌شوند.

کودکان مریوانی