ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مشکلات آب در روستاهای دشتستان؛ لزوم بهسازی شبکه‌های آبرسانی

شهروندان:
برخی از روستاهای شهرستان دشتستان با مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی مواجه هستند که به گفته مسئولان، فرسودگی خطوط آب در ایجاد این مشکلات تاثیرگذار بوده است و می‌طلبد که برای این مشکلات اقدامات لازم صورت پذیرد.

دشتستانبه گزارش مهر، وجود امکانات زیربنایی از جمله طرح‌های آبرسانی یکی ازمهم‌ترین عوامل ماندگاری روستائیان در روستای خود قلمداد می‌شود و برای این منظور کارهای زیادی صورت گرفته است.

تلاش‌های بسیار زیادی در سال‌های اخیر برای آبرسانی به نقاط مختلف کشور صورت گرفته است و در استان بوشهر نیز شاهد این تلاش‌ها هستیم و بسیاری از روستاهای استان بوشهر از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

البته مشکلات زیادی هم در این زمینه وجود دارد و برای برخی از روستاهای صعب‌العبور هنوز عملیات آبرسانی صورت نگرفته و برخی از روستاها توسط تانکر آبرسانی می‌شوند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم این مناطق ایجاد می‌کند.

مشکلات آب در روستاهای شهرستان دشتستان نیز برای مردم این مناطق مشکلاتی را ایجاد کرده است و خطوط انتقال آب در این شهرستان دچار فرسودگی شده است که می‌طلبد مسئولان ذیربط نسبت به بهسازی این خطوط اقدامات لازم را انجام دهند.

همزمان با آغاز به‌کار دولت یازدهم با رویکرد، تدبیر، امید و اعتدال که رسیدگی به نقاط محروم به‌ویژه روستاها در دستور کار قرار گرفته است شاهد آغاز عملیات آبرسانی به ۴۸ روستای محروم دشتستان بودیم.

برای اجرای این طرح آبرسانی ۶۴ میلیارد ریال مصوب شده است که با اجرای این طرح یکی از مشکلات منطقه منطقه ارم دشتستان که سالیان سال روستائیان این منطقه با آن دست به گریبان بودند، مرتفع می‌شود.

شبکه‌های فرسوده انتقال آب نیازمند اعتبارات برای تعمیر و تعویض

رئیس اداره آب وفاضلاب روستایی دشتستان با اشاره به برخی مشکلات در خطوط انتقال آب این شهرستان اظهار داشت: در برخی مناطق شهرستان دشتستان مشکلات آب در حوزه روستایی وجود دارد که باید با تلاش مسئولان آن را برطرف کنیم.

مجید فقیه با تاکید بر لزوم بهسازی این خطوط، اضافه کرد: بسیاری از شبکه های انتقال آب در روستاها فرسوده و دچار پوسیدگی هستند که نیازمند اعتبارات برای تعمیر و تعویض آنها هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: پیگیری برای جذب اعتبارات خسارت سیلاب سال گذشته، جذب اعتبارات برای تعمیر وتوسعه شبکه های آبرسانی، رایزنی برای افزایش نیرو و ارتقای تجهیزات ضروری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی دشتستان تصریح کرد: از همه توان خود برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر برای خدمت‌رسانی به مردم و تامین آب مورد نیاز آنها استفاده خواهیم کرد.

رایزنی برای حل مشکلات آب دشتستان در نشست با وزیر نیرو

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: استان بوشهر استانی برخوردار از منبع فراوان است ولی از نظر امکانات رفاهی و عمرانی در محرومیت به سر می‌برد که این پدیده‌ای نامناسب است.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد از خدمات‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور و دوردست دشتستان خبر داد و ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و با همت مسئولان در تمام روستاهای صعب‌العبور و دوردست دشتستان شاهد اجرای طرح‌های عام‌المنفعه خواهیم بود و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران آبرسانی به روستاها اظهار داشت: کارهایی که توسط مجموعه آب و فاضلاب روستایی انجام می‌شود بسیار مهم و جهادی است و کارهای صورت گرفته، ارزشمند و موثر هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: قدردانی از تلاشگران و زحمتکشان در عرصه خدمات رسانی به مردم مناطق محروم را وظیفه خود می دانیم و باید در نشست دیگری از همه کارگران و کارکنان تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه آب، نعمتی حیاتی و از ضروریات زندگی مردم است، گفت: آب برای مردم رفاه ایجاد می کند و دیر رسیدن یا دسترسی سخت به آن موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده ای برای آنها می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: به‌دلیل استفاده روزمره از آب آشامیدنی، نقش کارکنان و مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی بسیار مهم است و امیدواریم با انگیزه و توان مضاعف بتوانند به ادامه ماموریت‌های خود بپردازند.

این مسئول گفت: در اولین فرصت نشستی با وزیر نیرو به منظور پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات مطرح شده برگزار خواهیم کرد و همچنین در جلسات کمیسیون انرژی مسائل مربوطه را مطرح و تصمیماتی اتخاذ می کنیم.

آب‌رسانی به ۴۸ روستای استان بوشهر/ افزودن ۴۰۰هزار متر مکعب به ظرفیت آب استان

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی همواره یکی از مشکلات تاریخی مردم استان بوشهر است که با تدابیر اندیشیده شده این مشکل تاریخی رو به حل شده است بگونهای که با اجرای طرحهای اب شیرین کن اب شرب با کیفیت مطلوب در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

حیدر دهقانی با ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح آبرسانی به روستاهای محروم دشتستان اظهار داشت: عملیات آبرسانی به ۴۸ روستای استان بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال آغاز شده که جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: خدماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در استان بوشهر در امر آبرسانی انجام گرفته است قابل مقایسه با قبل و سایر استانهای کشور نیست.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خط سوم آبرسانی از چشمه ساسان و ۴۰حلقه چاه ازشهرستان کازرون و فازهای اول، دوم وسوم خط کوثر ایجاد شده که ۴۰۰هزارمتر مکعب به ظرفیت آب استان بوشهر افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ هزارنفر جمعیت روستایی و ۹۰هزار اشتراک روستایی آب در استان وجود دارد افزود: هم اکنون ۵۶ هزار مترمکعب ظرفیت در مخازن آب روستایی داریم ولی متاسفانه نیمی از شبکه انتقال آب فرسوده شده است.