ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

کمیسیون ماده ۵ مقصر اصلی پروژه ایران زمین

شهروندان:
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به لغو پروانه پروژه ایران زمین گفت: شورای شهر تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری هیچگونه مشکلی با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و یا سرمایه‌گذار پروژه ایران زمین ندارد.

پروژه ایران زمینمحمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مقصر اصلی در پروژه ایران زمین اعضای کمیسیون ماده پنج هستند و این افراد باید پاسخگوی این تصمیم غیرکارشناسی خود باشند.

وی تاکید کرد: شورای شهر تهران از احداث چنین پروژه‌هایی که فی نفسه فاخر هستند و مشاوره‌های قدرتمندی در طرحی آنها به کار گرفته شده‌اند استقبال می‌کند، ولی این پروژه‌ها باید در پهنه‌هایی که در طرح تفصیلی برای چنین پروژه‌هایی با این ارتفاع در نظر گرفته شده است طراحی شوند و نباید چنین پروژه‌ای در پهنه سکونتگاه مسکونی از نوع بافت ارزشمند معاصر طراحی شود.

وی در خصوص فرصت ۱۰ روزه شهرداری که توسط وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف پروژه ایران زمین مشخص و تا آخر هفته تمام هم می‌شود، گفت: این طور نبوده که حتما در یک فرصت ۱۰ روزه این اتفاق بیفتد و تصمیم‌گیری صورت بگیرد. نماینده شهرداری نسبت به تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری دغدغه‌ای داشت در مورد اینکه تکلیف این ملک چه خواهد شد.

سالاری ادامه داد: شورای عالی شهرسازی و معماری هم با توجه به اینکه پروژه‌ای با این ارتفاع و تعداد طبقات در این زیر پهنه‌ای که بافت ارزشمند مسکونی معاصر جانمایی شده است اعتراض کرده و مصوبه کمیسیون ماده پنج در خصوص ساخت این برج را لغو کرد ، ولی پیشنهاد داد به شهرداری تهران که ضمن توافق با مالک، طرحی جایگزین در راستای اهداف طرح تفصیلی ارایه شود.

وی افزود: جایگزینی در این پروژه بستگی به نظر مالک دارد و برای مالک اصلی ملک باید توجیه اقتصادی داشته باشد و تصمیم‌گیری صورت گیرد ولی در هر صورت باید ضوابط معماری و شهرسازی و طرح تفصیلی در آن رعایت شود.