ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پژمان:

مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه شهر مشهد را شتاب می‌دهد

شهروندان:
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت آماده کردن بستر مناسب برای سرمایه گذاری شهروندان گفت: مشارکت مردم راهکاری برای شتاب بخشی به قطار توسعه شهر مشهد است.

پژمانبه گزارش مهر، محمد پژمان ظهر دو شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری مشهد برای حمایت از حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم مشهد هزینه صدور پروانه را بعد از ساخت پروژه و با تخفیف دریافت می‌کند و این نشان از وجود علاقه به جذب سرمایه‌گذاران است.

وی عنوان کرد: در گذشته اعطای سود تضمینی ۴۰ درصد به سرمایه گذارانی که در مناطق کم برخوردار مشهد سرمایه گذاری می‌کردند فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران به‌وجود آورده بود که دست به احداث پروژه‌های مشارکتی می‌زدند.

وی به تدوین و طراحی کلیات طرح‌های سرمایه‌گذاری در مشهد در بالاترین سطح استاندارد اشاره کرد و گفت: با طراحی و تدوین این طرح های سرمایه گذاری که بازخورد خوبی دارد.

پژمان شهر مشهد دارای اقتصاد خدماتی و متکی بر رفت و آمد زائران دانست و گفت: به این دلیل امنیت بالای سرمایه‌گذاری در این شهر تضمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مشهد دومین شهر کشور به لحاظ جمعیتی و زیرساخت‌ها است، افزود: شهرداری مشهد برای بهره‌گیری از آخرین دستاوردها توانسته در مقیاس ملی و منطقه‌ای در بحث سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت اقتصادی فعالیت های موثری داشته باشد.

وی مشارکت مردم را راهکاری برای شتاب بخشی به توسعه شهر دانست و گفت: باید عرصه‌ها را برای مشارکت مردم مهیا کنیم تا آنان در سرمایه‌گذاری و سودآوری شهر شریک باشند.

پژمان در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی مشهد گفت: بافت پیرامون حرم با توجه به قدمت خود به لحاظ زیر ساخت‌ها، شبکه معابر و کالبد با شرایط امروز زندگی سازگار نیست.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی به دلیل حجم سفر زائران به مشهد، نوسازی این بافت پیرامون حرم رضوی ضروری است.

پژمان سرمایه‌گذاران علاقمند به شهرهای مذهبی را به سرمایه گذاری در زمینه ایجاد فضاهای رفاهی، تجاری و خدماتی اطراف حرم مطهر دعوت کرد تا تسهیلات ویژه‌ای برای شهروندان فراهم شود.

وی عنوان کرد: آمار جمعیتی زائران و مجاوران در مشهد، فرصت ویژه‌ای برای فعالیت تفریحی و تجاری ایجاد کرده که در سرمایه‌گذاری ها نیز باید مشارکت کنند.

پژمان با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای حضور در مناطق کم‌برخوردار اعتماد و دلخوشی می خواهد ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی شهرداری مشهد مبتنی بر مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی است.

وی افزود:هم‌اکنون سرمایه‌های دولت برای توسعه و نوسازی فضاهای شهری با محدودیت‌های جدی مواجه است که از راهکارهای توسعه شهری ایجاد فضایی مناسب برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه باید با جذب سرمایه‌گذاران شاهد افزایش حضور بخش خصوصی در توسعه شهر باشیم، بیان کرد: در حال حاضر برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران ظرفیت‌های لازم فراهم شده و این فقط نیازمند همت مدیران شهر است.