ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دکتر آخوندی:

توسعه محصول فعالیت و مشارکت شهروندان شهر مشهد است

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه محصول فعالیت و مشارکت شهروندان شهر مشهد است و تنها اقدام و عمل دولت نمی تواند باعث رشد این کلان شهر باشد.

دکتر آخوندیبه گزارش مهر، عباس آخوندی ظهر دو شنبه در بازدید پروژه‌های عمرانی مشهد اظهار کرد: دولت از مقوله سرمایه‌گذاری و مشارکتهای اقتصادی بخش خصوصی در مشهد حمایت می‌کند و از شهرداری مشهد می‌خواهیم این روند به صورت جدی در پیش گرفته شود.

وی با تاکید براینکه ضرورت دارد تا دولت خود را موظف به همکاری و کمک برای اجرای طرح‌های بهسازی و نوسازی اطراف حرم بداند افزود: البته این تصور نیز اشتباه است که تنها دولت باید در این کار سهیم باشد.

به گفته آخوندی توسعه محصول فعالیت و مشارکت شهروندان شهر مشهد است و تنها اقدام و عمل دولت نمی تواند باعث رشد این کلان شهر باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شهروندان قدرت کارآفرینی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد ثروت دارند که باید از آن در مشارکت‌های اقتصادی استفاده کنند.

بخش خصوصی باید از وابستگی‌های خود به دولت بکاهد

وی همچنین تصریح کرد: بخش خصوصی باید از وابستگی‌های خود به دولت بکاهد.

آخوندی گفت: تا زمانی که وابستگی به دولت، رانت‌خواری و مفاسد در کشوری وجود داشته باشد، امکان توسعه اقتصادی در حد هیچ است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در شرایط دشوار اقتصادی بخش خصوصی باید کارآفرین باشد تا اقتصاد در شهرها رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت روابط شهروندی یکی از وظایف وزارتخانه راه و شهرسازی است، گفت: این اقدام گسترده و پیچیده است و در طول چند سال اجرایی خواهد شد.

بخش خصوصی از دولت استقلال پیدا کند

به گفته وزیر راه و شهرسازی در شرایط فعلی باید اقداماتی انجام شود تا بخش خصوصی از دولت استقلال پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی بحث عدالت شهری را در مرکز بحث استراتژی‌های توسعه شهری دانست و بر استراتژی‌های توسعه شهری و اهمیت آن‌ تاکید کرد.

آخوندی فعالیت دولت قبل را در اجرای بافت پیرامون حرم رضوی کافی ندانست و اعلام کرد: دولت جدید خود را موظف می‌داند که با کمک، اجرای طرح بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) را سرعت دهد.