ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزير راه و شهرسازي:

اصلی‌ترین دغدغه بخش حمل و نقل، تامین ایمنی شهروندان است

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی بر ایمنی مسافران در جاده های کشور تاکید کرد و گفت: اصلی ترین دغدغه ما در سفرهای بین شهری در شقوق مختلف حمل و نقل، تامین ایمنی و رفاه حال مردم است.

حمل و نقلعباس آخوندی در نشست با مسوولان و مدیران پایانه‌های مسافری تهران در ترمینال غرب افزود: برای افزایش ایمنی در حمل و نقل کشور اقدامات خوبی در سال آینده در دستور کار ما قرار دارد.

وی اظهار داشت: ایجاد مراکز بازرسی فنی برای ناوگان حمل و نقل بین شهری بدون شک ضریب ایمنی را در کشور افزایش خواهد داد.

آخوندی با بیان این که بازرسی های فنی اتوبوس ها باید به صورت مستمر انجام شود گفت: زیرا ممکن است هر اتوبوسی هرچند هم که جدید باشد، دچار مشکلات فنی شود.

وی تاکید کرد کنترل رفتار رانندگان در راه های کشور در کاهش حوادث جاده ای بسیار تاثیرگذار است و ما ملزم هستیم در انتخاب رانندگان خود مسائل زیادی را مورد توجه جدی قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هرچند که رانندگان قشر زحمت کشی هستند و معمولا به خاطر شغل خود از خانواده هایشان دور هستند، ولی باید با مکانیسم های مختلف رفتارهای خطرناک رانندگان کنترل شود.

وی بر سیستم کنترل عمومی رانندگان تاکید کرد و گفت: در این سیستم باید تمام مسافران بتوانند رفتار خطرناک رانندگان را به وسیله پیامک و تلفن به صورت ۲۴ ساعته به مسوولان مربوطه اعلام کنند تا هرچه بشود از بروز حوادث جاده ای در کشور کم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای افزایش ایمنی سفر معاینه فنی وسیله نقلیه و کنترل رفتار رانندگان به طور مستمر مورد توجه قرار دارد و تمام فرایند‌های جابه‌جایی مسافر از ورود به پایانه تا پیاده شدن در مقصد و همچنین فرایندهایی که اتوبوس‌های برون شهری طی می‌کنند بازنگری می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی همزمان با آغاز پیش فروش حضوری بلیت اتوبوس‌های برون شهری در پایانه مسافری جنوب و سپس غرب تهران حضور یافت و در پایان بازدید خود در جمع مسئولان و مدیران پایانه های مسافری تهران در ترمینال غرب، تاکید کرد: با گزارش‌هایی که در ماه‌های گذشته ارائه شده بود ایستگاه‌های بازرسی فنی اتوبوس‌های برون شهری در پایانه‌ها قبل از حرکت آغاز به کار کرد و ایمنی وسیله نقلیه در مرحله نخست و کنترل رفتار رانندگان در طول سفر می تواند ایمنی را ارتقا دهد.

آخوندی گفت: هرچند که رانندگان قشر زحمت کشی هستند و معمولا به خاطر شغل خود از خانواده هایشان دور هستند، ولی باید با شیوه‌های مختلف رفتارهای خطرناک رانندگان کنترل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم سلامت جسمی رانندگان، قدرت کنترل وسیله نقلیه و آموزش آنها، بیان کرد: به نظر می رسد کسی که می‌خواهد وسیله نقلیه را کنترل کند باید صلاحیت‌هایی بیشتر از داشتن گواهینامه ‌داشته باشد و باید سیستم کنترل رفتارهای پرخطر رانندگان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق تماس مسافران با شماره‌های تعاونی‌های مسافربری که در بلیت‌ها قید شده است وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با اعلام بخشنامه‌ به استان‌ها در دو ماه گذشته تمامی عملیات‌های ایمنی جاده‌ها به ویژه نصب علایم ، خط کشی و اقدامات دیگر انجام شده است.

آخوندی یادآور شد: هماهنگی بین حمل و نقل برون شهری در پایانه‌های مسافری با حمل ونقل درون شهری اولین آسایش شهروندان است و در پایانه مسافری غرب در سال حدود ۳۰ میلیون و در پایانه جنوب سالانه ۱۰ میلیون نفر جا‌به‌جا می‌شوند که برای ارائه خدمات نیازمند ارتقا سطح خدمات هستیم تا فضایی مطلوب تر ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: در این مرحله اصلی ترین کار در حوزه حمل و نقل کاهش سن ناوگان است که در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز ابتدا وارد پایانه مسافری جنوب تهران شد و از نزدیک با مسافران، کارکنان تعاونی‌ها، رانندگان، کاردان‌های فنی گفتگو و از محوطه‌های داخلی و بیرونی پایانه و داخل اتوبوس‌ها بازدید کرد.

در این بازدید رانندگان اتوبوس‌های برون شهری عدم درج سختی کار در بیمه‌ آنها به وزیر راه و شهرسازی منتقل کردند تا با وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی درمیان گذاشته شود.

بنابر این گزارش در این بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، معاونان این سازمان و مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان تهران و مدیر پایانه‌های مسافری شهرداری تهران حضور داشتند.