ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۵۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

شهروندان:
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طبق برآوردها حدود 500 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری این استان زیر پوشش خدمات هیچیک از شرکتهای بیمه گر نیستند.

سلامتدکتر ˈعلیرضا رمزیˈ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تعداد حدود هشت درصد جمعیت استان خراسان رضوی را در بر می گیرد.

وی گفت: به نظر می رسد اکثر این افراد در شهرستان مشهد و یا شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان ساکن باشند زیرا از مرداد ۱۳۸۴پوشش بیمه ای برای روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در قالب ˈطرح پزشک خانواده و نظام ارجاعˈ به صورت رایگان فراهم شده است .

او همچنین زمان آغاز ثبت نام برای بیمه همگانی و فراگیر ایرانیان در کشور و خراسان رضوی را همزمان با پایان یافتن ثبت نام مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها و از اول اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ثبت نام از این تعداد به صورت غیرحضوری از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بیمه سلامت به آدرس www.bimehsalamat.ir انجام می شود.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی با ۴۰ دفتر پیشخوان و شعب نمایندگی در مشهد و دیگر شهرستانهای استان، پس از ثبت نام افراد فاقد پوشش بیمه در پایگاه و تایید نهایی مبنی بر نداشتن هیچگونه پوشش بیمه ای، عملیات بیمه گری را انجام خواهد داد.

او در ادامه اظهار داشت: هم اینک قریب به ۵۰ درصد از کل جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تعداد بیمه شدگان سلامت در خراسان رضوی را حدود سه میلیون نفر ذکر و بیان کرد: بیمه شدگان روستایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را شامل می شوند و مابقی در صندوقهای کارمندی، سایر اقشار و بیمه ایرانیان قرار دارند.