ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پدر: سر كنسولگري مقصر است

دانش‌آموز مراغه‌‌ای در آلمان درگذشت

شهروندان:
سایه مقدسی، دانش‌آموز مراغه‌یی در آلمان در‌گذشت. در حال حاضر محمدرضا مقدسی پدر این دانش‌آموز سرکنسولگری ایران در فرانکفورت را مقصر فوت دخترش می‌داند و خواستار رسیدگی مسوولان است. این دختر دانش‌آموز حدود سه ماه پیش به دستور رییس‌جمهور برای درمان بیماری ‌ای. ال. ال به فرانکفورت آلمان فرستاده شد.

سایه مقدسیخانواده این دانش‌آموز به دلیل وخامت حال فرزندشان از فرودگاه راهی بیمارستان و پذیرش می‌شوند. این خانواده بعد از تشکیل پرونده و مشخص شدن بیماری و هزینه درمان ۴۰۰ هزار یورویی پیگیر بیمه درمانی آلمان برای هزینه‌های بیمارستان می‌شوند. هزینه‌های بالای درمان اما بیمه شدن این دانش‌آموز از سوی شرکت‌های بیمه آلمان را به تعویق می‌اندازد.

از طرف دیگر قرارداد کاری پدر دانش‌آموز مراغه‌یی که به عنوان معلم به کنسولگری ایران در فرانکفورت فرستاده شده بود، صادر نمی‌شود و امکان بیمه شدن طبق قوانین کشور آلمان فراهم نمی‌شود. در این میان کنسولگری ایران در فرانکفورت از خودش رفع مسوولیت می‌کند و به دلیل هزینه‌های بالای درمان و مشکلات پیش آمده تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این دانش‌آموز و خانواده‌اش به تهران می‌کند. محمد‌صادق عبدالهی، سرکنسول ایران در فرانکفورت در نامه‌یی به رییس بیمارستانی که دختر ۱۶ ساله مراغه‌یی در آن بستری است خواستار بازگرداندن بیمار به کشور می‌شود و می‌نویسد: با توجه به اینکه بیمار مزبور می‌تواند در ایران نیز مورد معالجه قرار گیرد، بهتر این است که بیمار مذکور به ایران برگشته و در آنجا شروع به معالجه کند.»

بعد از این اتفاق در اواخر فروردین ماه با پیگیری آموزش و پرورش پدر سایه مقدسی به عنوان معلم در آلمان مشغول به کار می‌شود و با درست شدن بیمه روند درمان از سر گرفته می‌شود. اما بعد از گذشت نزدیک به دو هفته این دانش‌آموز به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

در حال حاضر پدر این دانش‌آموز مراغه‌یی با مقصر دانستن سرکنسولگری ایران در فرانکفورت می‌گوید پزشکان در روزهای اولیه نسبت به درمان دخترش اظهار امیدواری کرده بودند و تاخیر ایجاد شده در روند درمان و پذیرش موجب مرگ دخترش شده است. محمدرضا مقدسی، پیش از این در صفحه فیس‌بوکش نوشته بود: «با یک قرارداد، بیمه درمانی آلمانی تمام هزینه سایه را متقبل خواهد شد.

ولی دریغ از کوچک‌ترین همکاری کنسولگری ایران در فرانکفورت، که هم مغایر با قوانین کار آلمان است و هم بی‌توجهی به نامه ارسالی وزارت آموزش و‌ پرورش.»در این زمینه خلیل بابالو، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش و مسوول همکاری‌های بین‌المللی مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید: «مشکل پذیرش این دانش‌آموز در اواخر فروردین ماه حل شده بود و پدر این دانش‌آموز نیز به عنوان معلم مشغول به کار شده بود.»

به گفته او با وجود اینکه این دانش‌آموز بیمه نداشت در همان روز اول به احترام دستور رییس‌جمهور بیمارستان آلمان درمان این دانش‌آموز و معالجات معمول را شروع می‌کند. بابالو در مورد صحبت‌های پدر این دانش‌آموز در مقصر بودن کنسولگری ایران در آلمان می‌گوید: این مساله پیگیری خواهد شد و گزارش آن از ابتدای شروع به درمان و روند پذیرش برای مسوولان مربوطه ارسال خواهد شد.

اعتماد

برچسب‌ها : , ,