ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

جبران خلا دستمزد کارگران با توزیع سبد کالا

شهروندان:
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: با توجه به آنکه عمده کارگران زیر خط فقر قرار دارند، سبد کالای حمایتی باید همچنان به کارگران اختصاص یابد.

کارگرانایسنا نوشت: فتح الله بیات اظهار کرد: بسته امنیت غذایی مورد نظر دولت شامل افراد تحت پوشش نهادهای اجتماعی و بهزیستی و افراد بی بضاعت است که فاقد اشتغال و درآمد هستند و در خط فقر و گرسنگی قرار دارند.

وی گفت: معیشت کارگران به عنوان حداقل‌بگیران جامعه به دشواری می‌گذرد و از این منظر نباید از دستیابی به سبد کالا دور بمانند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه نرخ دستمزد کارگران با خط تورم فاصله دارد، اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت حامل‌های انرژی به شکل غیر منتظره و تصاعدی بالا رفته اما حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم رشد نکرده است.

به گفته بیات، با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بین ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت در بخشهای مختلف به وجود آمده است در حالی که حقوق و دستمزد کارگران ۲۵ درصد افزایش یافته که منطقی نیست.

این فعال کارگری ابراز امیدواری کرد: دولت در طول سال طی چندین مرحله با توزیع سبد کالا این خلا را جبران کند در غیر این صورت اتفاق خاصی در معیشت حقوق بگیران و کارگران به وجود نخواهد آمد.

برچسب‌ها :