ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

جزئیاتی از طرح تشکیل شورای ساماندهی پایتخت

شهروندان:
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس جزئیاتی از طرح تشکیل شورای ساماندهی پایتخت به منظور بررسی امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری را تشریح کرد.

تهران - پایتختتسنیم نوشت: محمدجواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ساماندهی و تمرکز‌زدائی از تهران و امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری، گفت: در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هفته جاری در کمیسیون برگزار شد، تصمیم گرفتیم شورای ساماندهی پایتخت تشکیل شود.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور یا معاون اول وی به‌عنوان رئیس، معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر نیرو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس کمیته پدافند غیرعامل کشور از اعضای شورا در طرح تشکیل شورای ساماندهی پایتخت هستند و ۵ نفر از نمایندگان متشکل از دو نفر از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یک نفر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یک نفر نیز از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در این جلسات حضور خواهند یافت.

نایب رئیس کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: این شورا پس از تشکیل، طی ۲ سال بر روی طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری مطالعه و بررسی خواهد کرد و نتیجه را گزارش می‌دهد که چطور می‌توان از شهر تهران تمرکززدایی کرد و آیا انتقال پایتخت سیاسی و اداری ممکن است و یا خیر.

کولیوند اضافه کرد: منابع مالی طرح نیز از محل امکانات موجود قوه مجریه و با استفاده از اعتبارات پژوهشی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور و کمک‌های شهرداری تهران تامین خواهد شد.

برچسب‌ها : ,