ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

افزایش استقبال دختران از قلیان در کاشمر

شهروندان:
فرماندار کاشمر گفت: افزایش استقبال زنان و دختران به قلیان در این شهر نگران کننده است.

هجوم دخترانه به قلیانایسنا نوشت:  مهدی فروزان با بیان اینکه مصرف ریالی مواد دخانی در این شهر در ماه، میلیونها ریال است، از افزایش هجوم دختران به مصرف قلیان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: متاسفانه حجب و حیاء ریخته شده و این زنگ خطری برای شهرستان است.

وی افزود: برخلاف اینکه استعمال سیگار هنوز در میان برخی از زنان به عنوان یک رفتار زشت و ناپسند شناخته می‌شود، اما کشیدن قلیان در خانواده‌های کاشمر با ممنوعیت مواجه نیست به طوریکه می‌بینیم حتی دختران جوان هم امروز در کنار خانواده، در محیط‌های عمومی اجتماع کرده و با این اعتقاد که قلیان بی‌ضرر است، شروع به ترویج مصرف قلیان می‌کنند.

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته مصرف قلیان در بین افراد سنین بالا و کهنسال محدود می­‌شد و کمتر جوانی به خود اجازه می­‌داد قلیان و سیگار را مصرف کند ولی متاسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که قبح استعمال این مواد شکسته شده و جوان‌ها به سمت کشیده شدن قلیان روی آورده‌اند.

وی با اعلام اینکه میزان مصرف قلیان در بین جوانان و نوجوانان کاشمر رو به افزایش است، بیان کرد: متاسفانه طرفداران اصلی آن دختران و پسران کم سن و سال هستند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه مسئولان کشوری باید قوانین پیشگیرانه در خصوص قلیان را نهادینه کنند، افزود: قانون خاصی جهت جلوگیری از عرضه قلیان نداریم.

وی از وجود هفت کافه سنتی و چایخانه در این شهر که از گذشته مجوز عرضه قلیان گرفته‌اند، خبر داد و بیان کرد: برای اینکه از روی آوردن زیاد جوانان به مصرف قلیان جلوگیری کنیم، دادن هرگونه مجوز در شهرستان جهت چایخانه و کافه سنتی را ممنوع کرده­‌ایم.

فروزان با اشاره به مصوبه‌­ای در ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای تامین، گفت: با هماهنگی که با دادستان شهرستان انجام شد هرگونه مصرف قلیان در داخل پارک‌ها، فضای سبز و بلوارها به خصوص بلوار سید مرتضی و اماکن زیارتی ممنوع اعلام شده و نیروی انتظامی مکلف به جمع آوری قلیانها است.