ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیران هواشناسی استانهای زلزله زده در گفتگو با شهروندان:

دمای ۴۷ درجه در مناطق زلزله زده ایلام٬ لرستان و خوزستان

شهروندان:
دمای استان های زلزله زده ایلام، لرستان و خوزستان امروز به 47 درجه می رسد.

زلزله زلزله ای به بزرگی ۶٫۱ ریشتر در اعماق درونی زمین در ساعت ۷:۲ صبح امروز در منطقه “مورموری” در مرز استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان به وقوع پیوست.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفت وگو با سایت خبری شهروندان گفت:‌ استان ایلام و اکثر روستاهای آسیب دیده دراثر زلزله امروز جزو گرم ترین مناطق کشور بوده و در ساعاتی از روز دما به ۴۷ درجه می رسد که تحمل این گرما و کم آبی برای مردمی که به دلیل ترس و یا به سبب تخریب خانه هایشان مجبور هستند در خیابان اسکان داده شود بسیار سخت است.

یوسف شیخ الملوکی افزود:‌ وضعیت جوی استان لرستان از نظر پایداری در زمان وقوع زلزله و تا هم اکنون مانند روزهای گذشته است و رخداد خاصی را مشاهده نکرده ایم.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان نیز در گفتگو با شهروندان اعلام کرد در روستاهای ایذه،‌ رام هرمز و ده دز شاهد هوای ابری و رعد و برق و بارش های پراکنده اتفاق افتاده است.

مسعود دهملایی افزود:‌ شرجی بودن و گرمای هوا در خوزستان و سایر مناطق زلزله زده مشکلات خاصی را از جهت تحمل گرما برای مردم به خصوص کودکان و افراد آسیب دیده ممکن است ایجاد کند.

وی یادآور شد: این استان هم با اینکه زلزله را احساس کرده اما مشکل خاصی ندارد و وضعیت پایداری را از نظر جوی دارد.

نورالدین سپهوند مدیر کل هواشناسی استان لرستان، نیز ضمن اعلام پایداری وضعیت جوی در این منطقه دمای هوا را در این منطقه بسیار گرم توصیف کرد.

برچسب‌ها : , ,