ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاندار ایلام خبر داد:

۱۱۶۰ میلیارد ریال خسارت زیربنایی زلزله آبدانان

شهروندان:
استاندار ایلام برآورد اولیه خسارت ناشی از زلزله‌ی 6.2 ریشتری آبدانان را اعلام کرد.

زلزله «محمدرضا مروارید» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نامه‌ای به «اسحاق جهانگیری» جزئیات زلزله‌ی اخیر در استان و میزان خسارت‌ها در شهرستان‌های آبدانان، دهلران و دره‌شهر در حوزه‌های مختلف اعلام شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های زیربنایی در این سه شهرستان ۱۱۶۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: این خسارت‌ها به تفکیک در حوزه آب روستایی ۱۰۷، در آب شهری ۲۵۷‌، در حمل و نقل و راه ۱۸۵، مخابرات ۱۰، برق۳۵ ، کشاورزی ۱۱۰، آموزشی ۱۰۰، ورزش و جوانان ۶۰ ،عمران شهری ۱۷۵، ساختمان‌های دولتی ۶۰، میراث فرهنگی ۱۵ و اماکن مذهبی ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان آبدانان به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: میزان خسارت‌ها در دهلران و دره‌شهر به ترتیب ۳۵۰ و ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مروارید در مورد میزان خسارت به ساختمان‌های مسکونی‌، شهری وروستایی این سه شهرستان گفت: در آبدانان ۱۸۰۰ واحد مسکونی شهری و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی نیازمند احداث مجدد و ۲ هزار و ۴۰۰واحد شهری و ۳ هزار و ۶۰۰واحد روستایی نیازمند بهسازی هستند.

وی تصریح کرد: در دهلران ۸۰۰ واحد شهری و ۱۷۰۰ واحد روستایی نیازمند احداث مجدد و ۱۰۰۰ واحد مسکونی در نقاط شهری و ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی نیازمند بهسازی هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: در دره‌شهر۱۰۰ واحد مسکونی در نقاط شهری و ۴۰۰ واحد در مناطق روستایی نیازمند احداث مجدد هستند و ۶۰۰ واحد شهری و ۹۰۰ واحد روستایی باید بهسازی شوند.

مروارید با بیان اینکه خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به مردم هیچ‌گونه فوتی در این زلزله‌نداشته‌ایم، تصریح کرد: در مجموع ۳۵۳ نفر مصدوم شدند که بیشترین آنها مربوط به آبدانان با ۳۱۲ بوده است و در شهرستان‌ دهلران‌ ۴۱ نفر مصدوم شده است.

وی با تاکید بر اینکه این میزان خسارت‌ها تا ساعت ۱۲‌، ۲۸ مرداد بوده است، از توجه نهاد ریاست جمهوری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: موضوع در هیئت دولت مطرح و جبران این خسارت‌ها از محل ماده ۱۲ تامین اعتبار شود.

برچسب‌ها : ,