ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

یونسی: برگزاری یادواره شهدا درانتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان مؤثراست

شهروندان:
دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی کشور گفت: برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف کشور با توجه به تهاجم فرهنگی در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان مؤثر است.

علی یونسیبه گزارش خبرنگار ایرنا، علی یونسی در یادواره شهدای شاهکوه شهرستان گرگان اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا، در واقع راه ماندگاری فرهنگ شهادت و ایثار برای نسل های امروز و آینده کشور است.

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با خون خود از دین و کشور دفاع کردند که امروز باید تفکرات آنها را به جوانان و نوجوانان منتقل کرد.

دستیار ویژه رییس جمهوری ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا راهی برای فرهنگ سازی و ماندگاری شهادت است و انتقال این فرهنگ سبب پایداری نظام می شود.

وی یادآور شد: امروز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان با فرهنگ سازی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده می توان کشور را در مقابل هجمه های مختلف دشمن بیمه کرد.

یونسی گفت: مسوولیت یادگاران جنگ در انتقال ارزش های شهادت به نسل جوان بسیار مهم است و ما امروز نیازمند شهدا و آرمان های آنان هستیم و هر چه بهتر این آیین ها برگزار شود، ارزش گذاری برای هویت خود ما بیشتر خواهد شد.

به گفته دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی امروز باید تلاش کرد که شور و حال شهادت در بین مردم زنده شود.

وی اظهار کرد: انتقال فرهنگ شهادت با کتاب و بخشنامه امکان پذیر نیست، بلکه باید سینه به سینه نقل شود.

یونسی در بخش دیگری با اشاره به وقوع درگیری های مختلف در منطقه گفت: چیزی که امروز منطقه را با ناامنی مواجه کرده، وجود گروه های افراطی مانند داعش و تکفیری ها است.

وی اضافه کرد: هماهنگی و همبستگی ملی راز امنیت موجود در جامعه اسلامی است و یک جامعه به خصوص جوامع اسلامی برای توسعه نیازمند امنیت هستند و وجود قومیت ها می تواند فرصتی برای این امر باشد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی منطقه و خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران بهترین مدل برای حل مشکلات سیاسی منطقه است.

دستیار ویژه رییس جمهوری با اشاره به وحدت، اخوت و مهربانی خاص در استان گلستان که از اقوام مختلف تشکیل شده است، تاکید کرد: از این موقعیت باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: امروز همه گروه ها با کمال آرامش در کنار هم با همبستگی و وحدت، فحر و انس و اخوت ویژه، روزگار را سپری می کنند.

یونسی با بیان اینکه وحدت ما یک سرمشق و الگو برای کشورهای منطقه به شمار می رود، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران، به سمت توسعه و بالندگی می رود تا بتواند مدل و الگویی برای منطقه باشد.

برچسب‌ها : ,