ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

واعظی: فرهنگ و اخلاق باید در کشور محور امور قرار گیرد

شهروندان:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرهنگ و اخلاق باید در کشور محور امور قرار گیرد و نشان دهیم که به مسلمان و ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.

محمود واعظیبه گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج، افزود: هدف دولت این است که آرامش، همدلی و وفاق بین مردم حکمفرما باشد.

وی اظهار کرد : دولت می خواهد بین قوای سه گانه همکاری نزدیک وجود داشته باشد و هر سه قوه زیر نظر رهبری به مردم خدمت کنند، مشکلات در زمان کوتاه حل شود و در این میان نباید تفاوتی میان اقوام، نژادها و مذاهب مختلف وجود داشته باشد.

واعظی، اقتصاد را یکی از اولویت های اصلی دولت دانست و گفت: دولت می داند که مردم وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و به همین دلیل نیز اولویت را در سال اول کار خود، کاهش تورم قرار داده است.

وی افزود: تورمی که در ابتدای آغاز به کار دولت ۴۳ درصد بود به ۲۵ درصد رسید و سال آینده بازهم کاهش می یابد و در نهایت تک رقمی خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت در سال جاری به دنبال هدف دیگری یعنی شکستن رکود و رفتن به سمت رونق اقتصادی است.

واعظی عدم رونق اقتصادی را مانع اشتغالزایی و موجب افزایش بیکاری دانست و گفت: اشتغال امری جدی برای دولت است.

او با اشاره به اینکه وظیفه دولت حمایت از بخش خصوصی و مشارکت مردم در امر اقتصادی است، اظهار کرد: امید می رود بتوانیم در این زمینه در سال آینده شاهد تغییر وضعیت و بهتر شدن امور باشیم و دولت بر این باور است که شان مردم، زندگی بهتر با رفاه و درآمد بیشتر است.

وی یکی دیگر از اولویت های دولت را گسترش روابط با دنیا و به ویژه همسایگان ایران بیان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رای بالای مردم کردستان به دکتر روحانی، گفت: رییس جمهوری به عهد خود وفادار و متعهد است و نظر هیات وزیران نیز رسیدگی بیشتر به استان کردستان است.

او عملیاتی و اجرایی شدن پروژه های مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان را مورد تاکید دولت دانست و افزود: باید بررسی کنیم در چه زمینه های جدید دیگری می توان در این استان خدمت گزاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور افتتاح چندین پروژه مخابراتی صبح امروز وارد سنندج شد.

برچسب‌ها : ,