ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

پنجمین تجمع خانواده شین‌آبادی ها در سکوت خبری

شهروندان:
از آتش‌سوزی دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر نزدیک به ۲۰‌ماه می‌گذرد، در این مدت همه بر حمایت از آسیب دیدگان این حادثه تلخ تأکید کرده‌اند، رسانه‌ها پای مطالبات آنها ایستاده‌اند، مسئولان قول همکاری داده‌اند اما همچنان گلایه این دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان پابرجاست.

کودکان شین‌آباددر آخرین مورد و البته برای پنجمین بار، روز گذشته خانواده‌های دانش‌آموزان شین‌آبادی مقابل دفتر ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور تجمع کرده و این بار خواستار مطالبات خود از شخص رئیس‌جمهور شده‌اند. آنها تأکید کرده‌اند که حداقل باید با نوبخت سخنگوی دولت جلسه بگذارند.

سخنگوی دانش‌آموزان شین آبادی در توضیح عملی نشدن وعده‌های داده شده می‌گوید: آقای نهاوندیان به ما قول دادند که مستمری برای بچه‌های شین‌آبادی درنظر می‌گیرند همچنین قرار بر این شد که مبلغ دیه به‌صورت کامل پرداخت شود اما متأسفانه هنوز هیچ کدام از وعده‌هایشان عملی نشده است. درخواست ما این است که تنها با شخص رئیس‌جمهور و یا آقای نوبخت نشست داشته‌ باشیم. اگر قرار باشد مانندگذشته شفاهی وعده بدهند نمی‌پذیریم و تا زمانی که خواسته ما به عمل نزدیک شود اینجا می‌مانیم.

نارضایتی این افراد در حالی است که دومین جلسه کارگروه بررسی وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی با حضور صالحی مشاور ارشد رئیس‌جمهور که قرار بود یکشنبه هفته گذشته برگزار شود به آینده‌ای نزدیک موکول شد.

رسول خضری، نماینده پیرانشهر با اعلام این خبر به همشهری می‌گوید: این کارگروه قرار بود برای دومین بار برای پیگیری درمان منظم و مستمر، پرداخت دیه کامل به دانش‌آموزان، پرداخت مستمری مادام العمر، پرداخت کمک هزینه و پیگیری بیمه آنها با حضور برخی از اولیای دانش‌آموزان شین آبادی، نماینده آموزش و پرورش و نماینده‌ای از وزارت کار و صالحی، مشاور ارشد رئیس‌جمهور برگزار شود که بنا به دلایلی تشکیل نشد و به آینده‌ای نزدیک موکول شد.

نماینده مردم پیرانشهر با اشاره به این نکته که دولت یازدهم با پرداخت ۵۰۰میلیون تومان بابت حق معیشت، ایاب و ذهاب (از پیرانشهر به تهران) و اسکان خانواده‌ها در تهران موافقت کرده، می‌گوید: والدین این دانش‌آموزان که از قشر ضعیف و کارگر هستند، درآمد اندکی دارند و مجبورند در هر‌ماه حدود ۱۰روز برای ادامه درمان دخترانشان به تهران بیایند و نمی‌توانند هزینه زندگی خود را تأمین کنند. همین رفت‌وآمدهای مکرر موجب از دست دادن شغل آنها و مشکل عدم‌تأمین هزینه خانوار شده که درنظر گرفتن کمک هزینه خانوار برای خانواده‌های این دانش‌آموزان می‌تواند مقداری از آلام آنها را کم کند.