ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

یونسی: دولت‌ باید ریشه‌کن کردن فقر در جامعه را در اولویت قرار دهد

شهروندان:
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، اظهار کرد: نظارت و مدیریت کشور مهمترین وظیفه دولت است و در حال حاضر دولت درگیر بسیاری از مشکلات اجرایی و اقتصادی شده است که برای حل آنها تلاش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسیبه گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین “علی یونسی” ظهر امروز (یکشنبه) در شورای اداری استان همدان با بیان این مطلب، افزود: انقلاب اسلامی ایران به خاطر خون شهدا، ایثار ایثارگران، اخلاص خانواده معظم شهدا و جهاد رزمندگان و همه کسانی که برای این نظام دلسوزی کردند پایدار ماند و البته راهی جز این برای بقاء و کمال کشور نیست.

وی ادامه داد: اداره و توسعه کشور از جهاتی سخت تر و دشوارتر از نبرد در میدان جنگ است. هرچند گذشتن از جان و جهاد سخت است اما آن جهاد اصغر بوده و آنچه که سخت تر است جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس است مدیران با مبارزه با نفس باید به مردم خدمت صادقانه کنند.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به تعبیری از پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: جهادی سخت تر از جهاد اکبر است که در آن انسان با دشمن بیرونی طرف نیست، چراکه با دشمن معین، تکلیف روشن و مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی بر نفس ارزشمندترین پیروزی هاست، خاطرنشان کرد: شهید رجایی و باهنر و همه شهدای ما پیش از شهادت، با نفس خود روبرو شده بودند، نفس را در خود کشته بودند و وجود خود را غرق خدا ساخته بودند.

وی در ادامه افزود: کار صادقانه و خدمت به خلق سخت است.

یونسی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند، اضافه کرد: خیلی ها تلاش می کنند کارمند دولت شوند، اما به محض ورود به دنیای کارمندی می بینند که کار دولتی چقدر سخت است و محدودیت دارد و فرد باید در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشد.

وی گفت: کسی که کارمند دولت می شود، با محدودیت کنترل، درآمد، محدودیت در وقت و… مواجه می شود، ولی شخصی که شغل آزاد دارد از خیلی از این محدودیت ها آزاد است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، در ادامه با اشاره به محدودیت دولت در جذب و استخدام کارمندان ادامه داد: در حال حاضر مجموعه دولت در بخش هایی با ازدیاد نیرو مواجه است و تا وقتی که دولت با این وضعیت روبرو باشد نمی تواند رفاه و امکانات رفاهی را برای همه کارمندان دولت فراهم نماید.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم چیزی حدود ۵۰۰ هزار نفر به مجموعه دولت اضافه شده اند، در حالیکه دولت وظیفه داشته در راستای کوچک سازی دولت اقدام کند.

یونسی، نظارت و مدیریت کشور را مهمترین وظیفه دولت دانست و ادامه داد: در حال حاضر دولت درگیر بسیاری از مشکلات اجرایی و اقتصادی شده است که برای حل آنها تلاش می کند، در حالیکه باید به وضعیت بهداشت کشور رسیدگی کند و زمینه را برای حل مشکلات اشتغال فراهم نموده و فضایی شاد و پرنشاط در جامعه ایجاد کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در ادامه، استان همدان را نیازمند توسعه دانست و گفت: متاسفانه استان همدان دچار عقب ماندگی شده و از نظر فضای شهری توسعه پیدا نکرده و همین عوامل باعث رواج بیکاری، طلاق، مفاسد اجتماعی شده است و همه اینها ناشی از فقر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی این مشکلات و گرفتاری ها را نمی بینند. این درست که بخشی از شعار امسال فرهنگ است و صد البته اساس کشور ما هم فرهنگ است اما، از کسی که قدرت و استطاعت مالی و تامین معیشت زندگی خودش را ندارد، چه انتظاری می توان داشت که با آرامش به انجام فرایض دینی خودش بپردازد؟

یونسی افزود: امام علی(ع) می فرمایند: “فقر ریشه کفر است”. دولت ها در ابتدا باید تلاش کنند تا ریشه فقر را در جامعه از بین ببرند و بعد بیایند و از رفع مشکلات فرهنگی مردم حرف بزنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت ها باید ریاکاری و ملاحظات معمول را در انجام مسئولیت های خود کنار بگذارند، تصریح کرد: راه حل عمده مشکلات اقتصادی در کشور توجه به توریسم و تقویت صنعت گردشگری است و هرچند بنده در این زمینه کارشناس نیستم، اما همینقدر اطلاع دارم که ایران جزو معدود کشورهایی است که هر سه جاذبه توریستی مذهبی، تاریخی و طبیعی را دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی، گفت: متاسفانه برخی تا اسم تورسیم برده می شود سریع سروصدا راه می اندازند که عده ای می خواهند اسلام را از بین ببرند و جوانان را از راه دین منحرف کنند. کشورهایی مثل ترکیه و مالزی که در زمینه صنعت توریسم پیشرفت زیادی داشته اند، در داخل کشور گروه هایی را حمایت می کنند. اما در کشور تا می خواهیم طرحی را در این زمینه اجرایی کنیم، بهانه های واهی را برجسته می کنند، در حالیکه اگر صنعت توریسم در کشور تقویت شود، این منافع ترکیه و امارات است که آسیب می بیند.

وی با تاکید بر وجود جاذبه های گردشگری در استان همدان، اضافه کرد: زمانی سرمایه گذار وارد همدان می شود که امنیت داشته باشد و خیالش از بابت این امنیت کاملا راحت باشد. لذا مسئولین ارشد استان به کمک مدیران، روحانیون و رسانه ها باید تلاش کنند تا نگاه منفی‌ای که سرمایه گذاران نسبت به فضای استان دارند تغییر کند و تبدیل به نگاه مثبت و سازنده ای شود.

یونسی ادامه داد: اگر اکنون این نگاه مثبت و فضای امن اقتصادی و اجتماعی جهت توسعه در فضای استان وجود دارد، باید تلاش کرد تا احساس این امنیت در جامعه دیده شود و توسط سرمایه گذاران احساس و درک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: سرمایه گذاری امر مقدسی است. کار خیر که فقط ساختن مسجد نیست. اگر کسی آمد و برای مردم پارک و تفریحگاه درست کرد، این هم کار خیر و با برکتی محسوب می شود. این نگاه، نگاه اسلام است که عده ای آن را وارونه جلوه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گناهی بزرگتر از ریا نیست، افزود: باید تلاش شود که نگاه مثبت و خیر در جامعه نهادینه شود و مردم امنیت اجتماعی و اقتصادی را لمس کنند تا این احساس باعث ورود بزرگ ترین سرمایه گذاران، بهترین علما، برجسته ترین نویسندگان و هنرمندان به فضای استان شود.

یونسی ادامه داد: همدان هم پایتخت علمی بوده، هم مهد فرهنگ بوده، هم پایتخت دینی بوده است. اگر می بینید در آسیای شرقی شخصیتی مثل بوعلی سینا ظهور می کند و در هیچ جا جز همدان استقرار پیدا نمی کند، این حاکی از فضای مساعد و مطلوب همدان بوده است. بوعلی همدانی نبود اما در همدان ماندگار و حتی نخست وزیر شد و حالا همه دنیا وی را همدانی می داند.

وی با تاکید بر اینکه جاذبه های استان همدان باید اطلاع رسانی و معرفی شود، افزود: اگر فرهنگ توسعه اصلاح نشود، هیچ کاری نمی توان کرد. دولت باید زیرساخت توسعه را درست کند که مهمترین آن فرهنگ و تقویت امنیت است.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: آگاهی، هماهنگی و صبوری همه لازمه توسعه هستند و باعث می شود تا همدان از همه لحاظ به یک شهر کامل و توسعه یافته مبدل گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ همدان را صادر کرد، ادامه داد: در بخش توریسم اگر همدان تنها پذیرای ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر باشد، همین امر به تنهایی می تواند باعث توسعه و رشد اقتصادی استان شود.

یونسی، در پایان اضافه کرد: با اینکه کشور در توریسم مذهبی تا حدودی موفق عمل کرده است اما در حوزه توریسم طبیعی و تاریخی چندان موفق نبوده ایم و باید بیشتر تلاش کنیم.

برچسب‌ها : ,