ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

موسوی چلک: نگاه سیاسی امنیتی به حوزه اجتماعی نداشته باشیم

شهروندان:
رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، انجمن مددکاری اجتماعی را غیرسیاسی و تخصصی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه سیاسی امنیتی به حوزه اجتماعی را برداریم. دو برنامه توسعه اجرا کردیم ولی هیچ کدام از برنامه‌های محقق شده برای ایران2014 را نتوانستیم اجرا کنیم.

سید حسن موسوی چلکبه گزارش ایسنا، دکتر سید حسن موسوی چلک در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد برگزار شد، گفت: تغییر برنامه پنجم امکان پذیر نبوده ولی برنامه ششم توسعه پیش رو است.

دبیر علمی سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران افزود: با حوزه اجتماعی بسیار بیمار که نگران آن هستیم ولی ناامید نیستیم روبرو هستیم.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: اگر برنامه ششم شبیه برنامه پنجم باشد باید عطایش را به لقایش بخشید.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: امور اجتماعی را در برنامه ششم اصلا سیاسی نبینید و بهره برداری سیاسی نکنید و بدانید ظلمی است که در طول این سال‌ها انبار شده است.

خانواده رو به فراموشی است

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مطالعات انجام شده در بحران‌های مختلف سطح تهران افزایش طلاق، کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج می‌باشد و در واقع یکی ازبحران‌ها، بحران خانواده است.

حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز افزود: خانواده در اصلاح جامعه تاثیرگذارترین و مهمترین عنصر اجتماعی است که آهسته آهسته به بوته فراموشی سپرده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: دومین بحران، بحران هویت است که در چهار عنصر هویت محلی، ملی، دینی و انقلابی قابل بررسی است.

وی افزود: مطالعات نشان داده در محلاتی که یکدیگر را می‌شناسند معضلات اجتماعی کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه در حوزه سیاست گذاری باید عوض شود یعنی باید هدف اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم و برای این هدف پیوست عمرانی داشته باشیم، این اولین قدم است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران باید از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شود که در آن هدف انسان است و تربیت انسان. در نهاد اجتماعی فکر کار می‌کند، نه بازو و ثروت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: نکته دیگر تغییر نگاه به اجتماع، آسیب‌های اجتماعی را باید اجتماع حل کند.

حجت‌الاسلام امرودی اضافه کرد: باید از توان تعدد نهادهای اجتماعی و تجمیع آن و جلوگیری از موازی کاری در جهت رفع مشکل گام برداشت.

وی با بیان اینکه نگاه باید به مردم و اجتماع عوض شود گفت: ما باید کنار هم بودن و باهم کار کردن را یاد بگیریم.

وی همچنین گفت: سوال این است که آیا می‌شود نهادهای متنوع را در قالب یک نهاد و مدیریت واحد پاسخگو حل کرد؟