ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون بهزیستی اعلام کرد:

دوهزار و۴۰۰ کودک در شیرخوارگاه

شهروندان:
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: دو هزار و 400 کودک ، ازنوزاد تا شش سال، در شیرخوارگاه های کشور نگهداری می شوند.

محمد نفریهبه گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد نفریهˈ روز شنبه در مراسم کلنگ زنی شیرخوارگاه بهزیستی گیلان در رشت افزود: این تعداد کودک در ۳۴ شیرخوارگاه در کل کشور زندگی می کنند که تقریباً تمامی این شیرخوارگاه ها توسط خیرین ساخت شده است.

وی با بیان اینکه در همه استان های کشور یک شیرخوارگاه و در تهران سه شیرخوارگاه فعال است، اظهار کرد: شیرخوارگاه های دیگری در استان های کردستان، سمنان ، ایلام و … در حال ساخت است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه تعداد مراکز شبه خانواده و نگهداری از فرزندان بهزیستی را ۵۶۰ مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد تا به جایی برسیم که فرزندان در دامان کانون گرم خانواده بزرگ شوند و شیرخوارگاه ها تنها محل گذر برای تسهیل در امر فرزندخواندگی باشد.

وی ضمن قدردانی از خیرین و نیکوکاران در کشور بیان داشت : بسیاری از کارها توسط خیرین پیشرفت می کند.

استاندار گیلان نیز گفت: اشخاص و مدیران دستگاه ها در جذب انسان های خیر و نیکوکار نقش مهمی دارند.

ˈمحمدعلی نجفیˈ افزود: بسیاری از خیرین نه اینکه از کار خیر و نیک قهر کنند ، بلکه نیاز به سرکشی و ذکر نامی از آنان دارند.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در استان گیلان اظهار کرد: علیرغم اینکه گیلان جزو استان های متوسط پایین در بخش اقتصادی است ، اما کارهای خیر در این استان در هر جایی که انگیزه ایجاد شده ، دیده می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: اخیراً در گسترش ساخت عتبات عالیات در کربلا، نجف و سامرا گیلان رتبه هشتم در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد : این مورد از کارهای خیر و موارد دیگر نشان می دهد که علیرغم درآمدهای محدود گیلانیان ، مردم این خطه در انجام کارهای خیر کوشا هستند.

انگیزه ناشی از روحیه تلاش در سایه دولت تدبیر و امید به وجود آمده است

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت : انگیزه ناشی از روحیه تلاش ، فداکاری و مدیریت در سایه دولت تدبیر و امید به وجود آمده است.

ˈحسین نحوی نژادˈ در مراسم یادشده افزود : گیلان شاهد مجموعه ای از مدیران است که فارغ از دیدگاه های جناحی و سیاسی و با نگرش ارج گذاری به جایگاه انسانی و عدالت در تلاش هستند.

وی اظهار داشت: ما مدیران نیز با تاکیدات استاندار گیلان مبنی بر تلاش در راه رضای خدا و آسایش مردم و تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب گام بر می داریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه با بیان این که دولت موظف است زمینه کار خیر را برای خیرین فراهم کند ، خاطر نشان کرد : در همین رابطه ماه رمضان امسال در همایشی با عنوان ضیافت عشق زمینه کار خیر را برای خیرین فراهم کردیم.

وی تصریح کرد : در ضیافت عشق اعلام شد که نمی خواهیم به بهزیستی کمک شود اما خیرین می توانند در سه پروژه ساخت منازل نیمه تمام برای مددجویان ، ازدواج این قشر و ساخت شیرخوارگاه بزرگ در گیلان همکاری کنند.

کلنگ احداث ساخت شیرخوارگاه و خانه نوزادان بهزیستی با عنوان ˈپروانهˈ روز شنبه با حضور ˈمحمدعلی نجفیˈ استاندار گیلان، ˈمحمد نفریهˈ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ˈحسین نحوی نژادˈ مدیرکل بهزیستی گیلان به زمین زده شد.

این شیرخوارگاه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته می شود.

پروانه امیرفریار بانوی خیر گیلانی همه هزینه های ساخت این شیرخوارگاه را تقبل کرده است.

در زمان حاضر یک شیرخوارگاه در اداره کل بهزیستی گیلان در رشت فعال است.