ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

چرا در ۳۵سال گذشته مبارزه با بدحجابی موفق نشده؟

شهروندان:
رئیس جمهور در دیدار با نخبگان استان خراسان رضوی در مشهد مقدس، با مردود دانستن استفاده از راه‌های آزمایش شده در زمینه ترویج حجاب و عفاف در جامعه، بر ضرورت پیدا کردن راهی دیگر تأکید کرد و پرسید: آیا راه ترویج عفاف در جامعه،ون است؟ راه دیگری نداریم؟ .

حجابروزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از مجموع مطالبی که آقای رئیس‌جمهور در سخنانشان در مشهد مقدس به زبان آورده‌اند کاملاً می‌توان فهمید که ایشان در مباحث ۳۵ ساله‌ای که بر سر نوع برخورد با مشکلاتی از قبیل بدحجابی و معاشرت‌های خارج از موازین و استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی جدید در جامعه وجود دارد، برخوردهای متداول توسط مأموران را ناکارآمد می‌دانند.

پاسخ این سؤال را که چرا نه کار فرهنگی برای حل مشکلات حجاب و عفاف و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی کارائی داشته و نه برخوردهای قانونی؟ باید در بررسی عملکرد مسئولان پیدا کرد.

مردم مشاهده می‌کنند که بسیاری از مسئولین به قانون پای‌بندی نشان نمی‌دهند، برخلاف توصیه‌ای که در زمینه زهد و ساده‌زیستی می‌کنند خود در تلاش برای جمع اوری ثروت و مال و منال هستند،‌ علیرغم نصایحی که در زمینه رعایت اخلاق می‌کنند خود مرتکب بداخلاقی سیاسی می‌شوند، با اینکه از ضرورت شایسته سالاری سخن می‌گویند در گماشتن اطرافیان و اقوام غیرشایسته خود به مناصب مختلف حد و مرزی نمی‌شناسند و در زمینه‌های مختلف هرچه می‌گویند برخلاف آن عمل می‌کنند.

اینها حتی عملکرد خوب مسئولین شایسته را نیز به فراموشی می‌سپرد، اعتقاد مردم به مسئولین را متزلزل می‌کند و زمینه را برای بی‌اعتنائی آنها به قانون و توصیه‌های فرهنگی و اخلاقی کارگزاران نظام فراهم می‌سازد. .

به تلویزیون نگاه کنید که از حجاب و عفاف حرف می‌زند ولی ۲۲ بهمن و روز قدس و انتخابات که می‌شود از زنان بدحجاب هفت قلم آرامش کرده در تأیید انقلاب و نظام مصاحبه می‌گیرد و پخش می‌کند. طبیعی است که این اقدام تلویزیون، تمام کارهای فرهنگی را خنثی می‌کند و به دختران و زنان الگو می‌دهد.

بنابر این، راه دیگری که آقای رئیس‌جمهور در جستجوی آن هستند، اینست که مسئولین اصلاح شوند و شعارهایشان با اعمالشان منطبق شود، با مردم صادق باشند و به قانون پای‌‌بندی نشان دهند تا اعتقاد مردم قوی شود.