ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

۹۶ قطار در دهه کرامت برای رسیدن به مقصد تأخیر داشتند/ مسافران یک ماه برای دریافت خسارت فرصت دارند

شهروندان:
قطار تهران مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تاخیر 96 قطار مسافری در دهه کرامت برای رسیدن به مقصد خبر داد و گفت: مسافران یک ماه برای دریافت خسارت فرصت دارند.

 راه‌آهنمرتضی جعفری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در دهه کرامت از پنجشنبه تا یکشنبه (۶ تا ۱۶ شهریورماه) ۹۶ مورد تاخیر قطار مسافری منجر به پرداخت خسارت در سراسر کشور گزارش شد.

وی ادامه داد: تاخیر این قطارها متفاوت بود، برخی ۹۰ دقیقه، بعضی ۱۲۰ و برخی دیگر ۱۸۰ دقیقه تاخیر داشتند و بر اساس رتبه‌بندی به دلیل ترافیک ریلی در محور تهران – مشهد، بیشترین قطارهای تاخیری به این مسیر اختصاص داشت.

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: زمان تاخیر قطارها در حوزه سیر و حرکت است و فرمول احتساب تاخیر فطارها وابسته به طول مسیر و نوع قطار است و همواره تعیین خسارت عدد ثابتی ندارد. همچنین بهای خسارت برابر با ۵۰ درصد کل هزینه بلیت با حذف خدمات قطار است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال میزان خسارت قطار تهران – زنجان که زمان سیرش ۴ ساعت است با قطار تهران – مشهد که حدود ۱۱ ساعت سیر آن به طول می‌انجامد، فرق دارد زیرا ممکن است زمان تاخیر قطار زنجان ۹۰ دقیقه حساب شود اما زمان قطار مشهد ۱۸۰ دقیقه محاسبه می‌شود.

جعفری افزود: پس از اعلام تاخیر قطار و پرداخت خسارت، مسافران از تاریخی که اعلام می‌شود یعنی از زمان حرکت قطار تا یک ماه فرصت دارند به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها : ,