ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
طي 5 ماهه اول امسال؛

۱۱۶ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی وارد کشور شد

شهروندان:
گمرک ایران اعلام کرد: طی 5 ماهه نخست سال جاری تنها 116 دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی به کشور وارد شده که آنهم به دلیل تعهدات دولت دهم به ورزشکاران و جانبازان بوده است.

خودروبه گزارش مهر، پیش از این محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه کنفرانس خبری هفتگی خود خبر ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور را اعلام کرده بود. به گفته وی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با روش های مختلفی به خیابان های شهرهای ایران راه می یافتند که هیات دولت با بررسی شرایط همگی این راه ها را بسته است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین گزارش خود به انتشار جزئیات واردات خودرو پرداخته است. طبق این گزارش طی پنج ماه گذشته از سال جاری تنها ۱۱۶ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور وارد شده است.

همین گزارش نشان می دهد از این تعداد ۴۱ دستگاه توسط سفارت خانه ها و ۷۵ دستگاه دیگر نیز توسط ورزشکاران و جانبازان و برخی نهادهای دیگر به کشور وارد شده است.

مجوز واردات خودرو توسط ورزشکاران و جانبازان نیز در دولت گذشته صادر شده بود. گمرک نیز تنها اقدام به ترخیص خودروهایی کرده است که مجوز واردات آنها صادر شده بود.

بر همین مبنا گزارش گمرک نشان می دهد در راستای تصمیمات جدید هیات دولت، مرزهای کشور به روی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی بسته شده است. تنها این خودروها در صورتی می توانند وارد کشور شوند که حائز یکی از شرایطی باشند که دولت دهم به افراد یا نهادها واگذار کرده بود.

برهمین اساس در حال حاضر بازار تنها میزبان ۱۱۶ دستگاه خودروی سواری بالای ۲۵۰۰سی سی شده است.

برچسب‌ها : ,