ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

نگهداری ۳۴۲ اثر در گنجینه اهدایی رهبر انقلاب به آستان قدس رضوی

شهروندان:
342 اثر نفیس در گنجینه اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

رهبر انقلابکارشناس مسوول گنجینه‌های قرآن و هدایای رهبر انقلاب به ایرنا گفت: این گنجینه در فضایی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در تالار فرشچیان ساختمان موزه قرآن و نفایس مستقر در صحن کوثر حرم مطهر رضوی قرار دارد.

محمدرضا ساقی افزود: این گنجینه شامل آثار هنری نفیسی است که شخصیت‏های برجسته ایرانی، مقامات و سران کشورهای مختلف، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر فرزانه انقلاب تقدیم و ایشان نیز این هدایا را به آستان قدس رضوی اهدا کرده اند.

ساقی تصریح کرد: در این گنجینه آثار متنوعی چون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، تابلو فرش، تراش روی شیشه، معرق چوب و صدف، سوزن دوزی، قلم زنی روی مس، انواع ظروف، ماکت ها، مدال‏ها و سکه به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وی، میز و آینه مشبک و معرق صدفی هدیه بشار اسد رییس جمهور سوریه، میز هشت ضلعی با تزیینات معرق اهدایی «غلام اسحاق خان» رییس جمهور پاکستان، تابلوی نقاشی هدیه رییس جمهور مغولستان، ماکت کعبه و مسجدالحرام تقدیمی امیر عبدالله ولیعهد وقت عربستان از جمله هدایای این گنجینه به شمار می رود.

ساقی گفت: میز معرق و خاتم کاری شده اهدایی حافظ اسد رییس جمهور فقید سوریه، قالیچه محرابی گلدانی و تابلوهای معرق صدف و تابلوی معرق چوب «عاشورا» از دیگر هدایای به نمایش گذاشته شده در این موزه است.