ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

فراخوان انصار حزب‌الله برای عضوگیری / معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پیراسته کنیم

شهروندان:
ستاد اجرایی «انصار حزب‌الله» در ادامه تلاش‌های خود برای تداوم فعالیت گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا همان گشت‌های موتورسوار در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه تحرکات خود، دور دوم عضو‌گیری برای حضور در گشت‌های انصار را آغاز کرده است.

انصار حزب الله بر این اساس متقاضیان برادر باید شعار «یا حسین» و خواهران متقاضی باید شعار «یا زینب» را به شماره ۳۰۰۰۵۶۹۲ پیامک کنند.

به گزارش شرق، این در حالی است که روح‌الله جمعه‌ای، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور همچنان تاکید می‌کند که شخص وزیر و وزارت کشور همانطور که بار‌ها اعلام کرده‌اند، هرگونه حرکت دسته‌جمعی بدون مجوز حتی به بهانه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را عین قانون‌شکنی می‌دانند.

به گزارش «ایلنا»، با این حال ستاد اجرایی «انصار حزب‌الله» در اطلاعیه خود تاکید کرده است که «به دور از هرگونه پیچیدگی و فلسفه‌بافی به سبک مغلطه‌گران بی‌منطق یادشده این سوال مطرح است که کجای قانون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیاز به اخذ مجوز داشته است؟! در ادامه این اطلاعیه آمده است: «حزب‌الله؛ مامور معذور نیست که برپاشدن گردوخاک مغلطه احیانا او را منفعل یا از صحنه به در کند. در راستای بند هفت به اطلاع مغلطه‌گران خیالباف می‌رساند که روز ۲۱ تیر که خار تجمع حزب‌الله در اعتراض به عملکرد رسانه ملی به چشم دشمنان فرو رفت، تنها به شعاردادن نگذشت. مطلع باشید که یکی از کارویژه‌های انصار از آن روز تاکنون جذب داوطلب برای فعالیت در گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود تا به اذن و فضل الهی عمل به این فریضه را وسعت بخشیده و معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پیراسته کنیم.»

این اطلاعیه در پایان هم اعلام می‌کند که «از آنجا که کار سازماندهی افراد ثبت‌نامی در مرحله اول به پایان رسیده است از داوطلبان عضویت در گروه‌های سیار در مرحله دوم عضو‌گیری، می‌خواهد تا تمایل خود به عضویت را به صورت پیامکی اعلام کنند.»

باید آرامش جامعه را حفظ کرد

این در حالی است که هم وزارت کشور مخالفت خود را با هرگونه حرکت فاقد مجوز اعلام کرده و هم برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند به طوری که جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون رهروان ولایت در مورد اعلام «انصار حزب‌الله» مبنی بر حضورشان با چهارهزار نیرو در خیابان گفت: «جدل و نزاع بیهوده در شرایطی که کشور بیشتر از هر چیزی به آرامش نیاز دارد کاری ناشایست و به دور از منطق است.»

حرکت بدون مجوز برهم‌زدن امنیت داخلی است

از سوی دیگر کمیسیون امنیت‌ملی مجلس مخالف بی‌قانونی و برهم‌زدن امنیت‌عمومی است. بنابراین بهتر است این گروه‌ها دغدغه‌هایشان را قانونی رفع کنند.»نماینده ایلام در مجلس ادامه داد: «گشت‌های موسوم به «انصار حزب‌الله» در صورتی که بدون مجوز در سطح شهر فعالیت داشته باشند، امنیت داخلی کشور را برهم می‌زنند.»

دولت با هرگونه اقدام غیرقانونی و بدون مجوز در برخورد با بدحجابی مخالف است

روز گذشته سخنگوی دولت نیز در این رابطه گفت: «برخی، از روش‌های غیرفرهنگی و خشن استفاده می‌کنند که گاهی اوقات ممکن است از روی احساس مسوولیت و اعتقاداتشان باشد. آنها باید بدانند طی سال‌های گذشته این روش‌ها نه‌تنها موثر نبوده، بلکه این پدیده را در پاره‌ای موارد تشدید کرده است. البته اینگونه نیست که اکنون نسبت به گذشته با یک کار تشدیدیافته‌ای مواجه باشیم.»

او افزود: «باید به این موضوع توجه کنیم که پدیده بدحجابی سال‌ها در کشور ما بوده و اگر امروز احساس کنیم یک پدیده حادی است و باید برخورد فیزیکی و تندی داشته باشیم و اعلام کنیم که هزینه‌اش را نیز تحمل می‌کنیم، برای کسی صورتحساب نمی‌آید، بلکه این هزینه برای اسلام خواهد بود.»

سخنگوی دولت یادآور شد: «امروز متاسفانه عده‌ای در کشورهای همسایه به‌ویژه عراق تلاش می‌کنند که چهره‌ای خشن و غیرمنطقی از اسلام ارایه کنند که باید به آن توجه کنیم. به همه کسانی که می‌خواهند از سر دلسوزی با بدحجابی برخورد کنند، توصیه و دعوت می‌کنم که اگر برنامه‌ای در ارتباط با مسایل فرهنگی برای بهبود کار دارند، ارایه کنند.»

نوبخت تصریح کرد: «دولت هیچ اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی را در برخورد با بدحجابی تایید نمی‌کند، با آن مخالف است و دستگاه‌های ذی‌ربط هم باید در ارتباط با وظایف قانونی خود در این‌خصوص برخورد کنند.»

برچسب‌ها : ,