ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بخشی از اعتقادات به ارزش های اسلامی ناشی از دوران دفاع مقدس است

شهروندان:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر امروز به ارزش های اسلامی و اخلاقی معتقد هستیم بخشی از آن ناشی از فداکاری های دوران دفاع مقدس است.

علی جنتیبه گزارش ایرنا، «علی جنتی» در مراسم یادواره خبرنگاران و عکاسان ایرنا در دوران دفاع مقدس که با عنوان حماسه نگاران در تالار ایوان شمس برگزار شد از ابتکار صورت گرفته برای تکریم شهدا و ایثارگران حماسه نگار تقدیر و تشکر کرد.

وی تاکید کرد: همواره باید یاد کسانی باشیم که در دوران سخت و دشوار دفاع مقدس وظیفه پیام رسانی را برعهده داشتند و خاطره آنها را گرامی بداریم.

جنتی با یادآوری دوران مدیریت خود در صدا و سیمای اهواز در سال ۱۳۵۹ گفت: اولین روز جنگ تحمیلی در مرکز آبادان مشغول بودم؛ صداوسیما فرستنده ای چهارصد کیلوواتی بین اهواز و خرمشهر داشت که در همان روز مورد اصابت قرار گرفت و صدایش خاموش شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: در طول دوران دفاع مقدس تنها یک فرستنده صد کیلوواتی در این دو شهر باقی مانده بود که صدای رزمندگان از طریق آن پخش می شد.

جنتی گفت: تمام تلاش ما آن بود که این صدا (صدای رزمندگان) از جبهه های جنگ خاموش نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه حفظ روحیه شهادت و ایثارگری را خواستار شد و نسبت به از یاد بردن آن روحیات ابراز تاسف کرد.

وی انفجار زاغه های مهمات در خارج از شهر اهواز در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در روزی که زاغه های مهمات اطراف اهواز منفجر شد، تصور می کردیم که دشمن در حال بمباران شهر است اما بعد متوجه شدیم که زاغه ها منفجر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انفجار زاغه های مهمات باعث شده بود تا مردم برای فرار از فشار فضای دود گرفته شهر به خارج از شهر بروند ولی تعدادی از خبرنگاران و یک گوینده در مرکز صدا و سیما برای آنکه پخش برنامه ها قطع نشود، باقی ماندند.

جنتی سفر خود به لبنان به همراه کمال خرازی در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار داشت: دکتر خرازی با مصاحبه های متعدد در بیروت که در آن زمان محور فعالیت های رسانه ای در منطقه بود، تلاش می کرد تا صدای مظلومیت ملت و رزمندگان ایران را به گوش جهانیان برساند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان در کمین ملت ما نشسته اند باید همه با هم برای دفاع از سرزمین و نوامیس خود دست به دست هم دهیم و علیرغم اختلاف سلیقه ها به فکر توسعه کشور باشیم.

مراسم حماسه نگاران یادواره خبرنگاران و عکاسان ایرنا در دفاع مقدس با حضور کمال خرازی رییس شورای راهبردی سیاست خارجی و مدیر عامل ایرنا در دوران دفاع مقدس ، محمد رضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری ، محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت ، ابراهیم عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، کیوان خسروی معاون رسانه ای شورای عالی امنیت ملی، مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، علی محمد نایینی قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران، محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، مجید رجبی معمار مدیرشبکه بازارو سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس برگزار شد.

برچسب‌ها : ,