ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

روایت علم از دیدار تیم‌ملی‌فوتبال‌ایران با رژیم صهیونیستی دربازیهای‌آسیایی‌تهران

شهروندان – مهدی تهرانی:
جلد چهارم یادداشت‌های “امیراسدالله‌ علم” مربوط به سال 1353 است؛ و طبیعتا چون در این هنگام، بازیهای آسیایی تهران در حال برگزاری بود، خاطراتی نیز در باره‌ این‌ رویداد مهم ورزشی در یادداشت‌های علم وجود‌ دارد.

مهدی تهرانیتیم ملی‌فوتبال‌ایران در آن‌دوره از مسابقات با اقتدار به فینال رسید و با یک گل تیم اسرائیل را شکست‌داد و قهرمان شد. آنچه در پی می‌آید روایت علم از نیمه اول این بازی‌است.

تمام روایت ذیل؛ عینا از جلد چهارم کتاب “یادداشت های امیر اسدالله علم”؛ ص ۲۳۹،ویراستاری علینقی‌عالیخانی؛ چاپ‌دوم ۱۳۸۰؛ انتشارات مازیار و معین؛ برداشت شده‌است:

یکشنبه ۵۳/۶/۲۴

… امشب مسابقه تیم فوتبال ایران و اسرائیل در مرحله‌نهایی است یعنی یا ما یا اسرائیل اول می‌شویم. الان مشغول هستند؛ جای تعجب است که از هیجان نمی‌توانم کار کنم؛ رادیو هم باز است. از تلویزیون احتراز کردم که بتوانم کار کنم ولی نمی‌توانم حتی به مزخرفات این گوینده رادیو گوش نکنم. این حس وطن پرستی؛ حس عجیبی است.

همه مردم همین طورند. من فکر می‌کنم ۹۰% مردم ایران این‌دقیقه همه می‌بینند و همه گوش می‌کنند. من سر شام شاهنشاه رفتم.ایشان هم گوش می‌فرمودند ولی فوری به منزل برگشتم؛ که با راحتی خیال گوش‌کنم. الان یک گل زدیم! خبر عجیبی است؛ Bravo در halftime اول. خدا کند در نیمه‌دوم نیز گلی‌بزنیم.

برچسب‌ها : , ,