ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مسجد جامعی در آیین بازگشایی مدارس:

شادی و بازی لازمه آموزش است

شهروندان:
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته نظام آموزشی مبتنی بر حافظه، دیگر موضوعیت ندارد، گفت: امروزه آموزش بدون دو عنصر شادی و بازی نمی‌تواند تاثیر مناسب داشته باشد.

احمد مسجدجامعیبه گزارش تسنیم،‌ احمد مسجد جامعی همزمان با اولین روز سال تحصیلی با حضور در دبستان شرف واقع در منطقه ۳ زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در آورد.

وی در جمع دانش آموزان با بیان اینکه باید زمینه‌هایی را فراهم کرد تا کودکان با بازی و نشاط به فراگیری علم و دانش بپردازند، گفت: شادی و بازی جزو حقوق بچه‌هاست و آموزش بدون این دو عنصر تاثیر مطلوب را نخواهد داشت. نظام آموزشی مبتنی بر حافظه مدت‌هاست که از سیستم آموزشی کشورها رخت بر بسته و باید به موضوع فراگیری دانش همراه با شادی و بازی بیشتر پرداخته شود.

مسجد جامعی همچنین با اشاره به اقدامات دبستان شرف افزود: خوشحالم که در این دبستان به این موضوع اهمیت داده شده و اقداماتی به وجود آمده که آموزش همراه با بازی و نشاط باشد. از دیگر اقدامات خوب این دبستان می توان به معرفی شخصیت‌های مشهور علمی و ادبی به طور غیرمستقیم اشاره کرد که این امر سبب می شود دانش آموزان با روح ملی آشنا شوند و خود را دارای شخصیت بدانند.

مسجد جامعی همچنین خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مدارس نیز در تاثیرگذاری آموزش و به وجود آوردن نشاط و شادی نقش بسزایی دارند؛ البته به شرط آنکه دانش آموزان خود کتاب‌ها را انتخاب کنند. ما هر چه بیشتر بتوانیم زمینه آشنایی دانش آموزان با تعداد واژگان را بیشتر کنیم در آینده دانش آموزان موفق‌تری خواهیم داشت؛ چراکه در رشته‌های تخصصی در دبیرستان و دانشگاه هم این آشنایی با واژگان به کمک آنان خواهد آمد و موفقیتشان را تضمین می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه کتابخانه این دبستان و دیگر امکانات این مدرسه دارای چنین ویژگی‌هایی است.