ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد:

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل با احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از دشت‌های خوزستان و ایلام

شهروندان:
مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با احیاء 550 هزار هکتار از دشت های گلگون خوزستان و ایلام، 9.5 تن افزایش تولید و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این استان ها ایجاد خواهد شد.

اشتغالبه گزارش ایرنا، یدالله شمایلی دربیست و ششمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد که با حضور مقامات عالیرتبه کشوری در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، افزود: تخصیص ۱،۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای احیاء طرح دشت های خوزستان و ایلام سبب افزایش ۲۱۰۰ میلیارد تومان از درآمد کشاورزان این استان ها خواهد شد.

به گفته وی، در سال ۷۵ مقام معظم رهبری در خوزستان برای احیای اراضی، احداث سد و شبکه های اصلی، فرعی و زهکشی و ایجاد ساختار زیربنایی این استان ها دستورات مؤکدی داشتند که البته از آن زمان تاکنون بخش هایی از این طرح ها اجرایی شده است.

وی افزود: امیدواریم با عنایت مقام معظم رهبری و تخصیص ۱٫۵ میلیارد دلار اعتبار و قول رئیس جمهور و روش های موسسه جهاد نصر و اختصاص فاینانس داخلی برای اولین بار و همچنین فاینانس خارجی چین منطقه خوزستان بزرگترین قطب کشاورزی کشور شود.

وی اظهار داشت: دیروز خدا توفیق داد که در آزادسازی دشت های خوزستان و ایلام مشارکت کنیم و امروز توفیق داده که آن را آباد کنیم.

وی ادامه داد: در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی، کارهای اساسی و زیربنایی درخصوص طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام انجام شد، اما در دوران هشت سال دفاع مقدس دچار وقفه شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر تصریح کرد: در چند سال اخیر بچه های جنگ در قالب جهاد نصر، مأموریت احیا و توسعه ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام را در دست دارند و با یک مجموعه قوی و پویا در حال انجام کارها و ابادانی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم از آب جاری کشور در دشت های وسیع خوزستان جاری است، گفت: سدهای کارون، دز، مارون و زهره و خیرآباد از جمله سدهایی است که در منطقه خوزستان احداث شده است.

شمایلی افزود: طی سالیان گذشته ۸ تا ۹ هزار هکتار شبکه زهکشی و تسطیع اراضی دو استان خوزستان و ایلام انجام می شد و کار به کندی پیش می رفت اما با تاکیدات مقام معظم رهبری و اختصاص ۱٫۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم این بخش فراهم شد و ظرف سالهای ۹۳ تا ۹۵ کارها با سرعت بیشتری عملیاتی می شود.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه ملی آرزوی جهادگران و مردم منطقه طی سالیان طولانی بوده و امیدواریم ما نیز مسیر شهداء را طی کرده و در آبادسازی و سرسبزی این مناطق موثر باشیم.