ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد:

روزهای دهه ایمنی راه‌ها نام گذاری شدند

شهروندان:
کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی با هدف توجه دادن افکار عمومی به موضوع ایمنی و تقویت همکاری مردم و دولت در موضوع ایمنی راه ها، فاصله زمانی 14 آبان تا 25 آبان را به‌عنوان «دهه ایمنی راه ها و مسئولیت‌های ما» نام‌گذاری کرد.

تصادفبه گزارش روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه ها فاصله زمانی ۱۴ آبان (به‌عنوان روز ملی فرهنگ عمومی) و ۲۵ آبان (روز جهانی یادمان قربانیان سوانح جاده‌ای) را به‌عنوان «دهه ایمنی راهها و مسئولیت‌های ما» نام‌گذاری کرده است.

در مجمع عمومی سازمان ملل، بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ به‌عنوان «دهه ارتقاء ایمنی حمل و نقل» تعیین شده است. بنابر این گزارش اسامی روزها و مسئولیت هریک از نهادهای عضو کمیسیون در آن روزها از سوی کارگروه مزبور مشخص شده است و بی‌تردید بالا رفتن ضریب ایمنی راه ها و کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی در کشور در گرو همکاری‌های نزدیک مردم و دولت، به‌ویژه نهادهای مسئول ایمنی راه هاست.

کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه تصریح کرد: امید است با اهتمام جدی دولت و همه نهادهای مسئول در این زمینه، در اولین دهه ایمنی راه ها، شاهد تقویت این همکاری‌ها و جلب افکار عمومی نسبت به موضوع ایمنی راه ها باشیم.

کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه ها، از صدا و سیما، مطبوعات و واحدهای روابط عمومی نهادهای عضو کمیسیون درخواست کرد برای پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های دولت و مردم و توجه دادن افکار عمومی به موضوع ایمنی در این دهه و حتی قبل و بعد از آن تمام همت و تلاش خود را به‌کار بندند.

اسامی روزهای دهه ایمنی راه‌ها (۱۴ لغایت ۲۵ آبان)

آبان
روز هفته
نام روز
۱۴
چهارشنبه
فرهنگ عمومی و ایمنی
۱۵
پنج شنبه
امداد و نجات در راه
۱۶
جمعه
آموزه های دینی و ایمنی
۱۷
شنبه
سفر سالم با وسایل حمل و نقل عمومی
۱۸
یکشنبه
راه و خودرو ایمن
۱۹
دوشنبه
دانش‌آموزان و ایمنی
۲۰
سه شنبه
مشارکت مدنی و ایمنی
۲۱
چهارشنبه
عابران پیاده و ایمنی
۲۲
پنج شنبه
موتورسیکلت سواری ایمن
۲۳
جمعه
خانواده و ایمنی
۲۴
شنبه
بهداشت جسم و روان و ایمنی
۲۵
یکشنبه
یادمان قربانیان سوانح رانندگی
برچسب‌ها : ,