ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضوهیات مدیره کانون انبوه سازان؛

افزایش سقف تسهیلات علاوه بر تقویت توان خریدار مسکن، بازار آن را رونق می دهد

شهروندان:
عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور گفت: با افزایش سقف تسهیلات تا 70 درصد ارزش واحد مسکونی از سوی شبکه بانکی علاوه بر تقویت توان خریدار می توان به رونق بازار مسکن در کشور نیز امیدوار شد.

وام مسکناسفندیار سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: رونق بازار مسکن علاوه بر کاهش نرخ تورم، رکود تورمی را در کشور نیز به تدریج از بین خواهد برد.

به گفته وی، در صورتی که نیمی از اعتبارات مالی بخش مسکن در قالب تسهیلات خرید خانه در اختیار متقاضیان واقعی و نیم دیگر این اعتبارات برای افزایش ساخت و ساز در اختیار انبوه سازان قرار گیرد در مدت زمان کوتاهی شاهد ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و رونق بازار مسکن خواهیم بود.

وی با بیان آنکه پرداخت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، بازار مسکن را زیاد رونق نخواهد داد، گفت: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود، پرداخت تسهیلات بانکی مناسب به خریداران واقعی و انبوه سازان در سطح کشور است.

رییس کانون انبوه سازان استان زنجان با انتقاد از اجرای طرح مسکن مهر یادآور شد: قرار بود برای احداث دو میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شود در حالی که با پرداخت ۴۳ هزار میلیارد تومان تنها یک میلیون واحد به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: با پرداخت ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به هیچ عنوان یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نخواهند شد ، ضمن آنکه ۱۰ تا ۱۲ سال طول می کشد تا زیرساخت های مورد نیاز واحدهای مسکن مهر از جمله آب، برق، فاضلاب، تلفن، گاز، حمل و نقل، فضاهای آموزشی و بهداشتی، فضای سبز و مراکز خرید این واحدها تکمیل شود.

این عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه احداث هر ۱۰۰ مترمربع واحد مسکونی۲٫۳ شغل مستقیم و ۳٫۲ شغل غیرمستقیم در کشور ایجاد می کند، گفت: بنابراین طرح های مسکن کشور با جذب ۶۳۰ هزار میلیارد تومان پول های سرگردان، باید در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد ملی گام بردارد.

وی تصریح کرد: ۳۲ تا ۴۰ درصد گردش مالی کشور به بخش مسکن اختصاص دارد و با رونق بازار مسکن ۱۷ تا ۲۴ درصد اشتغالزایی در کشور ایجاد می شود.

سلطانی اظهار داشت: تا ۱۰ سال آینده به ۱۲ تا ۱۵ میلیون مسکن نیاز داریم، زیرا سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زوج جوان در کشور نیاز به مسکن دارند، هرچند تقاضای زیادی در این زمینه، بازار مسکن کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: افزایش تسهیلات مسکن به ۷۰ درصد ارزش واحد مسکونی و استفاده مجدد از مسکن های اجاره ای ۹۹ ساله با نظارت دولت برای خروج بازار مسکن از رکود فعلی ضروری است و دولت باید طوری برنامه ریزی کند تا بار دیگر مسکن اجاره ای در کشور به صورت گسترده استفاده شود.

برچسب‌ها : ,