ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کارشناس ارشد بانک جهانی :روحانی چهره نوینی از ایران و ایرانیان ارایه کرد

شهروندان:
یک کارشناس ارشد گروه بانک جهانی با اشاره به این که رییس جمهوری ایران در فاصله یک سال گذشته چهره نوینی از ایران و ایرانیان را به جهان نشان داد، گفت که تجربه یک سال گذشته نشان داده است که عزم او در اعتدال و میانه روی عزمی راسخ و نیرومند است.

نادره شاملونادره شاملو تحلیل گر مسائل اقتصادی و کارشناس ارشد گروه بانک جهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: دکتر روحانی رییس جمهور ایران سال گذشته پیام مدارا و اعتدال خود را به گوش جهانیان رساند و در فاصله یک سال به خوبی اثبات نمود که در طریق اعتدال و میانه روی عزمی راسخ و خلل ناپذیر دارد.

وی افزود :این درست است که او سال گذشته نیز پیام مدارا و اعتدال خود را به جهانیان عرضه کرده بود اما سال گذشته دوران ماه عسل ریاست جمهوری او بود و حالا با آن چه که در یک سال گذشته انجام داده این طور به نظر می رسد که ازدواج نیرومندی با تعادل و مدارا صورت گرفته است.

این کارشناس برجسته جهانی اظهار کرد، جهان در یک سالی که گذشت سخنان و اعمال روحانی را در مقام رییس جمهوری ایران از نزدیک زیر نظر داشته است و این طور به نظر می رسد که روحانی و تیم او از توانایی و عزم لازم برای ادامه مسیری که در پیش گرفته اند، برخوردار هستند.

شاملو در ادامه گفت: یکی از پیام های مهمی که حضور روحانی در نیویورک برای جهانیان داشت این بود که ایران قادر است مشکلات ریشه دار منطقه خاورمیانه را حل کند و نه این که عامل پیدایش این مشکلات باشد.

این تحلیل گرمسائل اقتصادی در خصوص طرح ‘ جهان علیه خشونت و افر اطی گری’ دکتر روحانی در مجمع عمومی سال گذشته سازمان ملل گفت که وقایع جاری در جهان و بخصوص خاورمیانه در ماه های اخیر گواه این است که نه تنها پیروی و اجرای چنین طرحی ضروری است، بلکه باید هرچه سریع تر به آن پرداخت.

شاملو با اشاره به این که این طاعون(خشونت و افراطی گری ) با ادامه خود نه تنها می تواند میراث ارزشمند فرهنگ اسلامی را نابود کندبلکه تهدیدی بر حیات فرهنگی نسل های آینده خواهد بود، گفت: مقابله با این طاعون ویرانگر وظیفه همه مسلمانان معتدل و میانه رو جهان است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت پرداختن به مسئله خشونت و افراطی گری که دکتر روحانی در سال گذشته پیشنهاد آن را ارائه داده بود، تاکید کرد که امروز بیش از پیش ضرورت توجه به این مسئله احساس می شود و همه کشور ها بایستی برای تحقق چنین طرحی به نوعی برای خانه تکانی بهاری اقدام کنند و اجازه ندهند تا گذشت زمان مقابله با این غده سرطانی را دشوار تر کند.

برچسب‌ها : , , ,