ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون وزیر رفاه:

جامعه به سمت سالمندی زنان پیش می‌رود

شهروندان:
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : با توجه به اینکه میزان امید به زندگی در زنان دو و نیم برابر مردان است جامعه ما به سمت سالمندی زنان پیش می رود.

دکتر احمد میدری‘احمد میدری’ روز سه شنبه در ‘همایش سراسری تجلیل از سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)’ در مشهد افزود: بر این اساس شمار زنان سالمند در کشور بیشتر از مردان است که در این رابطه باید در جهت افزایش امید به زندگی در مردان بیشتر تلاش شود.

وی گفت: سالمندی پدیده ای است که همه جوامع انسانی را تحت الشعاع قرار می دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تنهایی از بزرگترین مشکلات سالمندان در شهرهای بزرگ می باشد که علت این وضعیت هم تعداد فرزندان کم و نیز تفاوت سنی زیاد بین فرزندان و والدین است.

وی با اشاره به افزایش تعداد خانه های سالمند در کلانشهر تهران نیز گفت: همه کشورهایی که در آنها جمعیت سالمند رو به افزایش است با مشکلات زیادی از جمله معلولیت، عدم آموزش خانواده برای برقراری ارتباط با سالمند، عدم امنیت سالمندان و رواج سالمندآزاری و عدم مناسب سازی محیطهای شهری مواجه هستند.

میدری افزود: گرچه جامعه ما نیز آسیبهای سالمندی را به صورت طبیعی دارد اما به دلیل تاکید آموزه های دینی و اسلامی بر جایگاه و منزلت سالمندان، پدیده سالمندآزاری رواج بسیار کمی در کشور ما دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مشارکت سالمندان در کشور گفت: سالمندان به عنوان یک نیروی مشارکت کننده در جامعه می توانند فعالیت مفید در جامعه داشته باشند و به همین دلیل نگاه وزارت تعاون به سالمندان به عنوان سرمایه های اجتماعی است که باید نسل آینده را هدایت کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهارداشت:

کمیته امداد امام خمینی(ره) در حمایت از سالمندان در سطح کشور پیشتاز است و کاملا موفق عمل می کند.

وی افزود: این نهاد به صورت ویژه در توجه به سالمندان و زیر پوشش قرار دادن آنان عمل کرده است.

میدری گفت: کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای حمایتی نگاه ویژه ای به سالمندان دارد لذا در دولت تلاش می کنیم تا تسهیلات ویژه ای را در همین ارتباط در اختیار این نهاد قرار دهیم.

چهارمین همایش تجلیل از مددجویان سالمند با حضور ۱۶۰ سالمند منتخب زیر پوشش کمیته امداد در قالب اردوی زیارتی در مشهد برگزار و در این مراسم از ۲۳ سالمند تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها : , ,