ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس بنیاد مسکن خبر داد

ابلاغ سهمیه وام ۱۵میلیون تومانی مسکن روستایی تا ۱۵ روز آینده

شهروندان:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب از ابلاغ سهمیه تسهیلات ۱۵میلیون تومانی مسکن روستایی توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود ۵درصدی با تضامین زنجیره‌ای به مردم پرداخت می‌شود.

علیرضا تابشبه گزارش تسنیم، علیرضا تابش در نشست خبری با اشاره به ضرورت به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی اظهار کرد: بر این اساس طرح جامع به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی تهیه و از اواخر دولت هشتم آغاز شد.

وی تصریح کرد: ظرف سه برنامه واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام را در روستاها نوسازی کنیم، در یکی دو سال اخیر سهمیه سال ابلاغ نشد و از سهمیه‌های سالهای گذشته استفاده می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه نرم سالانه ۲۰۰ هزار واحد رعایت شده است، بیان کرد: در جلساتی که با دولت داشتیم ضرورت ادامه این فعالیت‌ها را تشریح کردیم و در این رابطه گزارشات مفصلی در خصوص نوسازی و به‌سازی مسکن روستایی و تأثیر آن در جلوگیری از تخریب واحدها، اشتغال روستا و مهاجرت معکوس ارائه شد.

وی ادامه داد: از یک میلیون و ۶۲۸ هزار برای طرح نوسازی و به‌سازی مسکن روستایی با مردم عقد قرارداد شده بیش از یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد به اتمام رسیده و مردم در آن ساکن هستند.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه بانک‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام با سود ۵ درصد به مردم پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: ۲۰۰ هزار سهمیه امسال نیز تسهیلات به مردم پرداخت می‌شود که سقف تسهیلات به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. سود این تسهیلات ۵ درصد است و مابه‌التفاوت این سود در بودجه سنواتی دولت پیش‌بینی شده و به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

تابش با بیان اینکه در رابطه با تضامین هم روی تضمین زنجیره‌ای تأکید شده است، خاطرنشان کرد: مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شده و این بانک نیز باید سهمیه بانک‌ها را ابلاغ کند، دیروز با سیف صحبت کردم، وی گفت تا ۱۵ روز آینده این کار انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اگر این طرح تا سال ۱۴۰۵ ادامه یابد انباشت واحدها در روستاها که حدود ۵۰۰ هزار واحد است تا این سال تأمین می‌شود. به این ترتیب تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد از واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام نوسازی و به‌سازی می‌شود.

برچسب‌ها : ,