ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

سازمان محیط زیست تنها ناظر بر آلودگی نفتی است

شهروندان:
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به این که سازمان محیط زیست تنها وظیفه نظارت بر آلودگی‌های نفتی را دارد، گفت: همکاریهای فرابخشی را برای رفع این آلودگی‌ها انجام داده‌ایم.

آلودگی نفتیپروین فرشچی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آلودگی‌های نفتی دریای عمان، خلیج فارس و خزر افزود: این موضوع برعهده شرکت کشتیرانی است و این شرکت موظف به برطرف کردن آلودگی‌های نفتی است، بنابراین سازمان محیط زیست تنها کنترل پایش رفع این آلودگی‌ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید بروز لکه‌های نفتی را رصد و کنترل کند، اظهارکرد: معاونت دریایی این سازمان همکاری‌های فرابخشی را با نهادهای مرتبط دریایی مانند وزارت نیرو، سازمان بنادرو دریانوردی، مرکزاقیانوس‌شناسی، شرکت کشتیرانی، سازمان شیلات و وزارت نفت برای پیشگیری و کنترل نظارت بر عملکرد آنان انجام می‌دهد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به موضوع نشت لوله‌های فرسوده انتقال نفت در دریاها، گفت: وظیفه شناسایی و نظارت بر سلامت لوله‌ها برعهده سازمان محیط زیست است، ولی سازمان دریانوردی از سوی هیات دولت متولی بررسی و اطلاع‌رسانی در زمینه تعمیر این تاسیسات است.

فرشچی در رابطه با آلودگی نفتی در سواحل نیز تصریح کرد: برای پایش، نمونه‌برداری‌هایی در تمامی استان‌ها در شمال و جنوب کشور انجام شده و با پردازش آن بانک اطلاعاتی وسیعی فراهم شده است که می‌توانیم با استناد به آن در قالب ابزارهای حقوقی و قانونی، همکاری‌های مشترکی برسر این مسأله داشته باشیم.