ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

وحدت اسلامی خواسته ایرانیان در آیین های عید قربان

شهروندان:
آیین های نماز عید قربان در سراسر کشور برگزار شد که خطبای این آیین بر وحدت مسلمانان جهان در پرتو پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج تاکید کردند.

نماز عید قربانخطبای نماز عید قربان، مهم ترین دلیل برای وحدت مسلمانان را توطئه های استکبار به ویژه حمایت از تروریست ها و اسلام هراسی عنوان کردند.

خلاصه خطبه های عید قربان:

قم -امام جمعه موقت قم و مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اتحاد جامعه اسلامی، اولویت مهم پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به زایران خانه خدا در کنگره بزرگ حج امسال و ضرورت آن با توجه به شرایط حساس کنونی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دشمنان هر روز علیه مسلمانان توطئه می کنند، افزود: دشمنان امروز گروه تکفیری راه می اندازند تا مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند و یکدیگر را از بین ببرند، لذا وحدت از ضروریات است.

همدان- سید مرتضی حسنی حلم رییس ستاد اقامه نماز استان همدان در خطبه های نماز عید قربان گفت : عید قربان زمان مناسبی برای نشان دادن اتحاد مسلمانان است و باید برای نمایش اقتدار مسلمان از عید قربان بهره جست.

وی با بیان وضعیت منطقه و تحرک گروه های تروریستی همچون داعش گفت:اتحاد مسلمانان موجب نابودی این گروه می شود.

رشت – امام جمعه موقت رشت و خطیب نماز عید قربان این شهر گفت: دشمنان با پراکندن بذر فتنه ، به دنبال شکستن اتحاد اسلامی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند.

حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اظهار کرد: مناسک بزرگ حج، علاوه بر تزکیه دل و جان، نشان دهنده اتحاد مسلمانان است.

کاشان- آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان گفت: عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و مظهر عظمت، انسجام و وحدت مسلمانان است.

ارومیه -حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز عید قربان گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در منطقه و بهانه جویی های استکبار جهانی برای حضور نظامی در خاورمیانه باید مسلمانان با اتحاد و همبستگی در کنار هم باشند و اجازه حضور دشمنان را ندهند.

بیرجند – امام جمعه بیرجند گفت: عید قربان، نماد وحدت، انسجام و یکپارچگی مسلمانان جهان در سراسر گیتی است .

حجت الاسلام علی رضایی در خطبه های نماز عید قربان افزود: در عصر کنونی تحقق و حفظ وحدت، یکی از نیازهای ضروری جهان اسلام است.

شهرکرد – امام جمعه موقت شهرکرد گفت: جهان اسلام با پیروی از فرمان ولی فقیه دربرابر سلطه گران و مستکبران ایستادگی می کند.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی روز یکشنبه در خطبه های نماز عید قربان در شهرکرد، با تبریک این عید سعید، آن را یادگار حرکت توحیدی حضرت ابراهیم (ع) در زمینه اطاعت از خداوند و حمد و سپاس پروردگار دانست.

مشهد- امام جمعه مشهد گفت : عید سعید قربان عامل وحدت در بین تمام مسلمانان جهان است .

آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم نماز عید سعید قربان در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: عید قربان؛ عید قربانی کردن نمادها، از بین بردن خواهش ها، شهوت ها، غرایض و نفسانیات در درگاه خداست.

تبریز- آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریزدر خطبه های نماز عید قربان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره جهانی حج افزود: معظم له مهمترین مساله جهان اسلام در مقطع کنونی را وحدت و یکپارچگی و علاج مشکلات مسلمانان را اتحاد و برادری زیر لوای توحید اعلام کردند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب خطر اسلام امریکایی را هشدار داده و فرمودند اسلام امریکایی پوشاندن اسلام بر قامت جهل و جنایت است که آتش تفرقه را میان مسلمانان دامن می زند و مسلمانان باید فقط به وعده الهی تکیه کنند .

قزوین -حجت الاسلام والمسلمین محمد باریک بین در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلای مسجد النبی (ص) قزوین، گفت: دشمنان می کوشند با ایجاد تفرقه و دو دستگی بین مسلمانان، اسلامی دروغین را به دنیا معرفی کنند که نباید گذاشت این هدف شوم محقق شود.

امام جمعه موقت قزوین بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان درصدد پراکندن بذر نفاق بین مسلمین هستند، باید وحدت و یکپارچگی را حفظ و زیر سایه رهبر معظم انقلاب برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

ساری -حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری سخنان و رهنمود های رهبر معظم انقلاب را بهترین راه رستگاری و نجات دانست و گفت: مسلمین جهان با پیروی از فرمان ایشان ابر قدرت واقعی جهان خواهند شد.

کرمانشاه – حجت الاسلام احمد خانلری امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: هزاران مسلمان در خانه خدا به عبادت و راز و نیاز مشغول هستند و متحد و یکپارچه به انجام اعمال و مناسک حج می پردازند، اتحادی که باید همیشه وجود داشته باشد تا دشمنان اسلام از دست یابی به اهدافشان باز بمانند.

وی گفت: دشمن تنها از طریق ایجاد تفرقه است که می تواند به کشورهای اسلامی ضربه بزند که هوشیاری مسلمانان و همدلی و اتحاد آنان این دسیسه را خنثی می کند و شرشان را به خودشان بازمی گرداند.

اراک -حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه نبود اتحاد در بین مسلمانان مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: معظم له در پیام خود به کنگره حج با صراحت بیان کردند که گروهک های ضد انسانی و ضد اسلامی از قبیل سلفی ها و داعشی ها ساخته و پرداخته ابرقدرت ها برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی هستند.

کرج – امام جمعه کرج ، حفظ و تقویت وحدت را تنها راه مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلای نماز جمعه کرج افزود: امروز استکبار جهانی و صهیونیست ها به بهانه مقابله با داعش ، وحدت و حاکمیت کشورهای اسلامی را نشانه رفته اند.

سمنان – خطیب نماز عید سعید قربان در سمنان گفت: اسلام آمریکایی امروز لباس دین بر تن نوکران و اجانب کرده و بر آتش فتنه و تفرقه در جهان اسلام دامن می زند.

حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی در خطبه های نماز عید قربان در سمنان به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین در این پیام بر سه محور اتحاد مسلمانان، موضوع فلسطین و تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تاکید کردند.

برچسب‌ها : ,