ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
مدیرمسئول مردم سالاری:

نظام صنفی رسانه فعالیت‌های رسانه‌های کشور را نظام‌مند می‌کند

شهروندان:
مدیرمسئول مردم سالاری با بیان این که با تصویب لایحه سازمان نظام صنفی رسانه ای، فعالیت های رسانه های نظام مند می شود، گفت: با این ترتیب رسانه ها با حساب و کتاب و نه تحت فشار به فعالیت خود بر اساس قانون ادامه خواهند داد.

مصطفی کواکبیانبه گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا ، مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در نشست تخصصی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد با عنوان «پیش نویس لایحه سازمان نظام رسانه ای ایران» گفت: بحث کلی کردن درباره این لایحه دردی را دوا نمی کند ، لذا باید بند بند پیش نویس پیشنهادی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، این لایحه چند محاسن، چند ابهام و نقاط مثبت و منفی دارد که باید از طریق بررسی نظرات و پیشنهادات صاحبنظران و اهالی رسانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی نظام مندشدن فعالیت رسانه ها ، توجه دولت یازدهم به رسانه ها با طرح این لایحه حمایت از حقوق روزنامه نگاران و تامین امنیت شغلی آنها ، طرح اولین بار جدی این لایحه برای مجلس را از نقاط مثبت این لایحه برشمرد.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری در ادامه به ابهاماتی درباره این لایحه نیز اشاره کرد و شفاف نبودن سازوکار ارتباط سازمان نظام رسانه ای با هیات نظارت بر مطبوعات ، ابهام در چگونگی ارتباط این سازمان با خانه های مطبوعاتی استان ها ، مشخص نبودن مفهوم رسانه ها از جمله این که صداوسیما نیز شامل این لایحه می شود یا نه ، مشخص نبودن قلمرو رسانه ها و مشخص نبودن منابع تامین مالی این سازمان را از جمله ابهامات این لایحه برشمرد.

ششمین سری از سلسله نشست های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها روز دوشنبه (هم اکنون) با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و شماری از صاحبنظران اساتید علوم ارتباطات در محل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت ارشاد در حال برگزاری است.